Anbefalte innlegg

Har problemer med at bilen "jukker" ved sakte kjøring hvor turtall ligger noe over tomgang. I litt fart kommer det kraftige rykk om jeg gir bittelittegrann gass og holder jevt. Gir jeg mer, så slutter den. Heller ingen problem med tomgang eller gasspådrag. Har hatt bilen inne hos Møller, men de kan ikke finne noe feil. De har renset gasspejld og byttet potensiometer uten at det ble noen som helst forskjell. Har også problemer med at turtall henger igjen når jeg slipper gassen. Gjelder kun på lavt turtall - opp til ca. 2000rpm. Feilen kommer uavhengig av om motoren er varm eller kald. Motoren går ellers jevnt og pent.

 

Motoren det er snakk om er en 2.0L ABK motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det sitter en elektrobryter på clutchpedalen i bilen din. Den kan være sunn. Har iallfall vært borti at motoren henger på gass ved girskift da. Den skal vel registrere girskift og senke turtall og tenning mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er greia er at turtallet henger uansett om jeg girer eller ei. Trenger bare slippe gassen, så holder den seg 1-2sek før turtallet faller. Merkelige greier : klø : Men dette har forsåvidt blitt en vanesak nå, er "jukkinga" som plager meg mest : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noe av samme problemet på min 2.2KV, hvis jeg ska gire ved cirka 2000rpm så stiger turtallet til 2500-3000rpm så snart jeg trykker inn clutchen, samt at det er et høyt tomgangsturtall... høres ut som en "gammel kjerring" som er ute å kjører :o: haha :

Det jeg tror er problemet til meg er fjæren som sitter på "gasspjeld-mekanismen", at denne er defekt og returnerer ikke gasspjeldet slik den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.