Vibrasjon i hele bilen,.under pådrag.

Anbefalte innlegg

Har en passat 00mod ,170tusen km. har 18" hjul som nettopp er ballansert.den er chippet. er automatgir.

 

Ved pådrag kommer det en voldsom vibrasjon i bilen., merkes best rundt 100kmt. Har også merket at vibrasjonen forsterkes når jeg kjører i ca 100kmt og det kommer humper i veien. Når jeg slipper gassen er det ingen vibrasjon.

Hva kan det være, har ikke peiling, girkassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har tenkt litt på det.,, .men er ikke sikker,,merker vibreringa mer nå enn for 1mnd siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan være mye. Sjekk drivknuter, endeledd, foringer og ledd i forstillingen ellers og motorfester. Kan også være automaten som begynner å ta kvelden men mest trolig noe av det andre hvis den fungerer greit ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skiftet øvre fremre høyre stag og nedre høyre stag ,nettopp. men jeg hører litt klunking av og til,, tror det kommer fra høyresiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være motorfestet i bak kant? hvordan sjekker jeg at det er gåent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra innom et verksted å få kontrollert hvor mye slipp du har i converteren til automaten. Regner med at det er lock up som fjusker litt.

Oftest kommer det en vibrasjon ved svak belastning i høyt gir.

 

Demonter chip, du har for mye belastning på kassa.

 

Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kommer risting ved pådrag ofte av skjeive driv-akslinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg hadde maken bil og chippa den. Ble akkurat samme problemet der etter han chippa den. Akkurat som kassa ikke tåler det. Enig med han som skriver om å sjekke slippen i girkassa di. Mye mulig det er her feilen ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man chipper biler med automat/tiptronic SKAL kassen oxo chippes ! Det er hva TS sier i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er TS som har chippa min bil :) Har funka godt nå i over 1 år.. har ikke merka noe til det.. før nå den vibreringa kom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg fjerner chippen så blir vibreringe borte.? .,,hmm.. høres rart ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk drivknutene dine. Er de slitt har de en tendens til å komme ut av senter når de belastes og gi ubalanse i drivakslene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne på merkeverksted med bilen., dem fant ut at den indre venstre drivknuten var deffekt. Manskjetten var glidd av.og det var tomt for fett.

 

Mekanikeren gikk utifra at det var det som gjorde vibrasjonen.

3980kr i deler blir det.,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.