Ta av reimhjul golf 1 1.6Diesel

Anbefalte innlegg

Skal ha av reimhjulet som sitter på veiva for å skifte vannpumpe/reg reim, men har problemer med å få holdt igjen noe sted (toppen er tatt av). På reimhjulet sitter det en bolt i senter og 4 umbrako, må alle skrus opp for å få det av?

 

Noen som har gjort det før/har noen tips???

 

 

Mvh

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så trenger du bare å ta av de fire umbrakboltene. Ble litt i tvil når jeg skulle skrive det, men tror det var slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder med umbraco skruene for å skifte reima!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha av reimhjulet som sitter på veiva for å skifte vannpumpe/reg reim, men har problemer med å få holdt igjen noe sted (toppen er tatt av). På reimhjulet sitter det en bolt i senter og 4 umbrako, må alle skrus opp for å få det av?

 

Noen som har gjort det før/har noen tips???

 

 

Mvh

 

Lars

Reimhjulet til veiva sitter med den bolten i senter.... bare å varme som fy og bruke muttertrekker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du av med tanndrevet på veiva for? Det holder å ta av reimhjulet på utsiden. Dette er bare festa med umbracoskruer.

 

Dersom du mot formodning skal av med tanndrevet/regreimhjulet brukes Rudis arbeidsbeskrivelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du av med tanndrevet på veiva for? Det holder å ta av reimhjulet på utsiden. Dette er bare festa med umbracoskruer.

 

Dersom du mot formodning skal av med tanndrevet/regreimhjulet brukes Rudis arbeidsbeskrivelse.

Han skriver jo at han skal ha av reimhjulet som sitter på veiva for å bytte reim så vil tro at det da er snakk om vp reimhjulet og da er det nok med umbrakoskruene.

Ang å holde igjen så spørs det jo om motoren er i bil eller ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare det ytterste reimhjulet jeg trenge å ta av, og det gikk som bare det når det var bare umbrakoene som skulle av :) (holdt igjen på senter bolten med pipe når jeg tok umbrakoene).

 

Tusen takk for all hjelp, forum er en fantastisk ting :tilber:

 

 

Mvh

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.