NY BIL! :) Med noen småfeil..

Anbefalte innlegg

Bilen er en 1991 Passat G60 Syncro stv.

 

Turtelleren driver å lever sitt eget liv, den hopper opp og ned helt uavhengig av det egentlig turtallet til motoren.. noen som vet hvor feilen ligger?

 

Oljetrykkslampa og lyd-signalet i i kupeen lyser når motoren er varm og turtallet er lavt eller ved tomgang. Motoren har jo gått 209.000km, men må jeg ha på litt tykkere olje eller er det bryteren som er problemet? Det går bort igjen når jeg gasser litt på!

 

 

Håper noen har noen innspill.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med turteller i en polo '95.. den gikk opp og ned som den ville.. Var jordings kabeln som hadde løsna.. Og prøv å bytt oljetrykksbryter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Hvor sitter jordinga til turtelleren?

 

Skal prøve med nye oljetrykksbryter ikveld!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Grattis med bil!

 

Ang turtelleren din kan det hende det er loddepunktene på printplata i instr. som har sprukket. Har vært borti å lodde noen slike på denne typen bil.

 

Ang motor/oljelampa ville jeg fått sjekket oljetrykket også. Var borti en passat på jobben som oppførte seg sånn og der var desverre motoren så sliten at lagerklaringene ble for store= lavt oljetrykk.

 

Får håpe det holder med bryter på din da! Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På polo satt jordinga skrudd i en den ene kroken/hempa(kall det hva du vil) som brukes til å løfte ut motoren i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaahh.. prøvde med en annen trykk-bryter men den ble akkurat lik, så jeg har konkludert med slitt oljepumpe. Har vært dårlig med olje og filterskifte på bilen, så der tenker jeg at jeg har grunnen til den slitte oljepumpa..

 

Ellers så fikk jeg justert den idag..

sjekka tenninga, den sto på 22 grader fortenning! Og potensio-meteret hadde en motstand på 2ohm. Og tomgangen var altfor lav.. med andre ord så var den rimelig på jordet.

 

Men nå er den riktig justert og fungerer litt bedre, om ikke annet så blir den ikke så sinnsykt varm iallefall..

 

Må få sjekka turtelleren også snart, rimelig kjedelig å ikke ha turteller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.