Anbefalte innlegg

Coupe'n kan til tider være tungstartet, og jeg skulle gjerne ha funnet ut hva dette kan være...

Har nettopp skiftet rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger uten at det hjalp noe særlig. Er en 2.2KV det er snakk om.

Noen tips om hva det kan være? Kaldstartdysen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmkjøringsregulatoren kanskje? Klikker denne kan bilen bli tungstartet og jukse mens den er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens... hvor ligger denne? Er ikke plaget med noe fjusking ved kald motor, men man skal ikke utelukke noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi femmern er innmari sær på falskluft også. Sitter alle mutterne på toppdekslet ditt ordentlig dratt til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi femmern er innmari sær på falskluft også. Sitter alle mutterne på toppdekslet ditt ordentlig dratt til?

 

Det har jeg ikke sjekket, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men med fare for falskluft noen plass så er det vel bare å prøve seg fram med litt stargass vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens... hvor ligger denne? Er ikke plaget med noe fjusking ved kald motor, men man skal ikke utelukke noe :)

 

Sitter ca midt på blokka på "radiatorsia" En rektangulær kloss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ca midt på blokka på "radiatorsia" En rektangulær kloss.

 

går også 2 bensin slanger inn på denn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på min.Helt likt som du opplever.

Hvis bilen har stått over natta og jeg starter den på morran,så fyrer den med en gang.

Hvis jeg har kjørt litt uansett om motoren er blitt varm eller ikke,så tar det litt tid før den fyrer igjen.

Har ikke sjekket noe rundt dette,men kunne tenkt meg å fikset dette selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på min.Helt likt som du opplever.

Hvis bilen har stått over natta og jeg starter den på morran,så fyrer den med en gang.

Hvis jeg har kjørt litt uansett om motoren er blitt varm eller ikke,så tar det litt tid før den fyrer igjen.

Har ikke sjekket noe rundt dette,men kunne tenkt meg å fikset dette selv.

 

samme hos meg og

Men noen ganger, om jeg ikke gjør start prosdyren (bilen min er rar) så må jeg tilogmed vente 1 min eller 2 før den fyrer igjen. Spesielt om motoren kveles når den er varm

 

Har mc motor jeg, men dem er jo ikke så forskjellige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på min.Helt likt som du opplever.

Hvis bilen har stått over natta og jeg starter den på morran,så fyrer den med en gang.

Hvis jeg har kjørt litt uansett om motoren er blitt varm eller ikke,så tar det litt tid før den fyrer igjen.

Har ikke sjekket noe rundt dette,men kunne tenkt meg å fikset dette selv.

 

Ja, samme hos meg, har bilen stått natten over i garasjen og jeg går ut å starter den så kommer den momentant! Rygger pent ut av garasjen, er myk og behagelig å ha med å gjøre på gir, clutch etc... Er som en nybil å kjøre de første minuttene : klø :

Har ikke noe nevneverdig problem å starte når motor er varm, men så snart den blir kald eller har fått en fin lunk begynner den å bli trasig å ha med å gjøre... av og til vil den ikke tenne på alle sylinderene heller til å begynne med : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått langt? K-jet dysene blir dårlige rundt ca 220k km. Da begynner de å dryppe som gjør at motoren er lett å starte når den er kald (pga mer bensin fra kaldstartsdyse) og varm (lettere å tenne) enn når den er halvvarm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på min.Helt likt som du opplever.

Hvis bilen har stått over natta og jeg starter den på morran,så fyrer den med en gang.

Hvis jeg har kjørt litt uansett om motoren er blitt varm eller ikke,så tar det litt tid før den fyrer igjen.

Har ikke sjekket noe rundt dette,men kunne tenkt meg å fikset dette selv.

 

 

Begynner å bli noen tråder om dette nå. Søk på tungstartet og start problemer. Jeg har akkuratt det samme problemte selv. Jeg finner ikke ut hva det er. Måten jeg løser det på er at jeg kjører bensinpumpen en 7-10 ganger før jeg vrir om tenningen helt. Kommer til å løse det mer permanent ved å bytte motor : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Arne: Min har gått 225km så begynner å bli litt.Har ikke sjekket dysene.

Etter jeg kjøpte bilen,så la jeg merke til at føleren eller pluggen til kaldstartdysen var tatt av,har satt den på igjen.Kan det hende at det hjelper hvis jeg tar den av igjen?Fikk beskjed om at hvis bilen ble tungstartet etter jeg satt den på igjen,så kunne jeg ta den av slik at den ikke ble brukt?

 

Ole Christian: Har lyst til å bytte motor selv jeg =),men er en bruksbil så jeg trenger den daglig frem og tilbake til jobb.Så må vente til jeg har muligheten til det.

 

Eskild: Opplever det samme problemet som du beskriver.Hvis jeg starter på morran og slår den av igjen med en gang.Så kan jeg sikkert kinne 5-10 ganger før den starter igjen.Hender jeg har problemer med at den ikke tenner på alle sylindrene selv innimellom.Men sjeldent,har mer problem med at den rykker fælt før den blir varm mellom girskift.Virker nesten som om faktisk bilen går bedre når den er kald enn varm i mitt tilfelle.

 

Eirik: Har aldri opplevd noe slik du beskriver her,men er tungstartet etter jeg har fyret bilen og slår den av og prøver på nytt.Uansett varm eller kald motor og mc motoren er vel ikke så ulik som min,tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mye av de samme problemene med min Passat femmer. Dette er en JS motor. Kald på morgenen etter å ha stått lenge starter den. Er den derimot "mellomvarm/lunken" så må det "files" lenge før den kommer. Bilen går forøvrig meget bra. Jeg har slitt med dette lenge og forsøkt å bytte det meste(Unntatt dysene). Jeg hadde den inn til Romnes i Trondheim som er god på innsprøyting for å få et svar på hva som var galt. De så over bilen å forklarte meg følgende som visstnok var vanlig på K-jet systemet. Dysene blir slitte, og dermed klarer de ikke å holde på trykket i systemet lengre. Når motoren stoppes lekker det bensin inn på motoren som av den grunn blir "fet". Dermed må det files for å brenne bort overskuddsbensin. Å koble fra Kaldstartdysa kan hjelpe litt, men den skal jo ikke være aktiv så lenge motoren er varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er at den ikke starter når motoren har hatt et kort stopp. Ved bensinfylling osv.. står den i en halv time eller mer er det ikke noe problem. Jeg løser som sagt problemet nå ved å kjøre bensinpumpen ca 10 ganger før jeg vri om tenningen helt. Noen som kjenner til hva dette kan være, er det det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig bensinpumpe som gjør at den ikke greier å holde trykket ved start? Hva med returen fra motor.. Jeg ville sjekket bensintilførsel på din Ole.

 

Og Eskild/Fredrik: sjekk/bytt dysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset angående dysene Knut Arne :)

Men er det noen spesiell framgangsmåte for å få sjekket disse selv? Hva koster eventuelt nye sånn cirka? Er vel ikke usannsynlig at det kan være disse hvis det er slik som det beskrives her i tråden... min bil har vel trillet 227' nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen selger dyser. 672,-kr stykket. Er ikke navngitt som dyser i delelisten, men som injektor. Se på http://www.mekonomen.no. Er det ikke slik at vi får klubbrabbat der(20%)?

 

Hva angår sjekk av dysene så kan du alltids nappe ut en i gangen, putte den i en flaske og file i vei. Da skal det vel komme bensin. Jeg ble anbefalt å ta ut alle dysene å levere de inn for å få de ordentlig trykktestet. Koster ikke skjorta det, ca 30-60 minutters arbeid ble jeg fortalt. Har ikke gjort det da bilen kun er en arbeidsbil så jeg har ingen erfaring på om det er å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret Knut Arne.Får sjekke dysene ang det problemet og evnt bytte de og se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.