Anbefalte innlegg

noen som hvet om det er mulig og presse på 19X8.5" felger på en rs2. et er 62, så bruker spacere for og holde dem unna fjør ben og sånn. en kamerat har 19X8.5 på en s2 hvertfall og det går fint med litt valse hjulbuer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som hvet om det er mulig og presse på 19X8.5" felger på en rs2. et er 62, så bruker spacere for og holde dem unna fjør ben og sånn. en kamerat har 19X8.5 på en s2 hvertfall og det går fint med litt valse hjulbuer.

Går helt fint det. Problemet kommer når du skal ha på dekk :)

Fra spøk til alvor: Hvilken dekkdimensjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x19 med 225/35 dekk går på og passer perfekt med riktig innpress. Men det er heeeeeelt i grenseland så innpresset vil være det avgjørende. Hør med Fridtjov som har dette på sin RS2 hva innpress han har på LeMans felgnee

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker en norsk, kappet, sort s2 sedan med 9x18, 245x35x18 i bilsport for noen år siden m/org skjermer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men da burde det funke da tenker jeg. blir vel 225\35 ell 235\35. blir vel nye felger iløpet av vinteren nå da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fridtjov sin subbet ganske mye med 235 dekk... ble bedre med 225.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

like før jeg skal ta ned min fra bukkene med 265x30x19 på 9.5x19.. subber vel litt det også da tenker jeg . . :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen i h.... har du fått plass til det og et er det på felgene dine? bygd om skjermene helt da ell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker en norsk, kappet, sort s2 sedan med 9x18, 245x35x18 i bilsport for noen år siden m/org skjermer..

Stemmer, det var bilen som Trond Gulbrandsen i Drammen bygde. RH felger i 9x18 med 245/35. Sikkelig kul bil dengang, men mener å ha sett den i forfalt utgave senere dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS CH felg ET40 med bmw boltmønster. borret om navene til bmw.. bruker baknav foran også, de står 14mm lengre inn enn de orig foran. står ca 7mm utenfor skjermen foran, så det holder vel med litt valsing. bak stikker det 28mm utenfor skjermen, så jeg har igjen litt arb der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

owe, syns du skal slenge ut noen bilder av bilen med 19" på... hvis du får dratt ut bak skjermene nok så blir det nok tøft det : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, det var bilen som Trond Gulbrandsen i Drammen bygde. RH felger i 9x18 med 245/35. Sikkelig kul bil dengang, men mener å ha sett den i forfalt utgave senere dessverre.

Idag så ser den ikke så værst ut, ble hellakkert mm i vinter, RH felgene (som jeg trodde var i annen dim enn 9x18) står vell idag på BO sin vellkjente S4 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en gammel tråd igjen, så slipper jeg å lage ny :)

10x18" bak på RS2, er det mulig? Eller må det seriøs ombygging til for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs på hvilken offset/ET på er på felgen, hvordan dekk man vil bruke og hvor lav bilen er. Også spørs det selvsagt om man godtar at hjulet subber av og til...

Jeg tipper det er mulig å bruke 10x18 bak på RS2 hvis man bruker max 255/35 dekk og offset ikke er for lavt (35?) "Alt" subber hvis man senker bilen 8 cm bak, men med normal senk opp til 60mm og stive fjærer og dempere, så går nok dette ganske bra. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs på hvilken offset/ET på er på felgen, hvordan dekk man vil bruke og hvor lav bilen er. Også spørs det selvsagt om man godtar at hjulet subber av og til...

Jeg tipper det er mulig å bruke 10x18 bak på RS2 hvis man bruker max 255/35 dekk og offset ikke er for lavt (35?) "Alt" subber hvis man senker bilen 8 cm bak, men med normal senk opp til 60mm og stive fjærer og dempere, så går nok dette ganske bra. ;)

Må vel bli 255/35 ja, og 225/40 foran på 8" felg. Blir ikke det ca samme rulleomkrets?

Ingen her i klubben som har noe sånt? Har kikket gjennom alle medlemsbilene, men finner ikke noen som har 10"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bli 255/35 ja, og 225/40 foran på 8" felg. Blir ikke det ca samme rulleomkrets?

Ingen her i klubben som har noe sånt? Har kikket gjennom alle medlemsbilene, men finner ikke noen som har 10"

Tror ikke du får på 255/35 uten å valse dersom den er noe senket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp 225/40 18 og 255/35 18 dekk hører sammen på en quattro hvis man skal ha ulike bredde.

Selv om kanskje ingen har akkurat 10x18 på sin RS2, så er det mye hjelp hvis noen har erfaring med f.eks 8,5x18 med lavt offset, for det blir jo det samme mht fare for subbing utover i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig, men du må nok belage deg på litt arbeid er jeg redd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger inn eit bilde av 9,5 x 17 bak på RS2.

Dette "GÅR" bra så lenge bilen står i ro. : smil :

Under 1mm klaring til multilinken, med slitte 245dekk.

Og bilen bør ikkje fjære for mykje, for da er det no more hjulbue.

Men med valsing, og god fjærvegsbegrenser, så bør det kunne gå... ;)

02012007166_web.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger inn eit bilde av 9,5 x 17 bak på RS2.

Dette "GÅR" bra så lenge bilen står i ro. : smil :

Under 1mm klaring til multilinken, med slitte 245dekk.

Og bilen bør ikkje fjære for mykje, for da er det no more hjulbue.

Men med valsing, og god fjærvegsbegrenser, så bør det kunne gå... ;)

Har lyst til å blåse liv i denne tråden igjen... Noen som vet hva som går av felg (innover og utover) og dekk på Rs2 uten å valse skjermene. Kan jo f.eks ta utg.punkt i 40mm senk eller der omkring. Orig.dim på 7x17 ET55 sier jo egentlig at det ikke er plass til brede hjul på denne bilen, men det må det jo være :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettop det det ikke er... iallefall bak. ) 9" går vel akkurat? Jeg har prøvd 9,5"og det gikk ikke.. felgene sto langt utenfor hjulbuen..

8,5" går greit uten problemer. Jeg har 8,5*19" forran og bak med passe bra senk og det subber litt forran ser jeg.. og det er med ET50.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper å få på 7.5*18 fremme og 9*18 bak med 235/40 dekk. bilen er senket 40mm.

et 52 fremme og et 50 bak eller var det omvendt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x18 ET 50 passer perfekt med f.eks 225/35-18 som jeg har nå. Bittelitt klaring innover og forran står felgen litt inni hjulbuen mens bak er det kant i kant omtrent med hjulbue. Kan legge ut bilder om det er av interesse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha på 9x19 et50 , 235/35-19, yokohama , regner med at det skal gå greit uten alt for mye vals ,

Men , hvem dreier opp senterhullet ,?? noen som vet ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x18 ET 50 passer perfekt med f.eks 225/35-18 som jeg har nå. Bittelitt klaring innover og forran står felgen litt inni hjulbuen mens bak er det kant i kant omtrent med hjulbue. Kan legge ut bilder om det er av interesse.

Det er det interesse for :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.