Anbefalte innlegg

Skal ha på 9x19 et50 , 235/35-19, yokohama , regner med at det skal gå greit uten alt for mye vals ,

Men , hvem dreier opp senterhullet ,?? noen som vet ??

Jepp senterhull-problemet er vel en utfordring ja, men tror felgreparatører ala sunnaas felgservice etc gjør slikt.

Utfra det jeg har lest her og på andre forum ang hjulplass på RS2, så ville jeg kanskje vurdert lavere og smalere dekk enn 235/35 19. Det er ganske mye større enn orig.dim på 245/40 17 (Dunlop 8000 som noen mente var like brede som Dunlop 9000 og andre dekk i 225), samt at det neppe er en fordel med bredden på bred felg i tillegg. Ville valgt 225/35, 215/35, 235/30 eller 225/30, men det avhenger selvsagt også av senk. Også er det jo også litt "feil" å sette 215 på en bil som er levert med 245 (selv om dekket er smalt). :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp senterhull-problemet er vel en utfordring ja, men tror felgreparatører ala sunnaas felgservice etc gjør slikt.

Utfra det jeg har lest her og på andre forum ang hjulplass på RS2, så ville jeg kanskje vurdert lavere og smalere dekk enn 235/35 19. Det er ganske mye større enn orig.dim på 245/40 17 (Dunlop 8000 som noen mente var like brede som Dunlop 9000 og andre dekk i 225), samt at det neppe er en fordel med bredden på bred felg i tillegg. Ville valgt 225/35, 215/35, 235/30 eller 225/30, men det avhenger selvsagt også av senk. Også er det jo også litt "feil" å sette 215 på en bil som er levert med 245 (selv om dekket er smalt). :)

Da blir det å ta kontakt med sunnaas på mandag, dekka er kjøpt så på skal de .

Ser faktisk ut som at det går ganske greit med plass . litt trangt bak, men foran er det jo masser av plass ,.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder. 9x18 ET50 på alle 4. Kan vel gå ned 2-3mm på ET og klemme på 9,5" med passe dekk bak også men da stikker det litt utenfor. Falken FK452 jeg har nå. Midt i mellomdekk mtp bredde.

DSC_2258felg3.jpg

Klaring innover bak (6-8mm ca)

DSC_2225Speedlineinnover.jpg

DSC_2415Felger1.jpg

DSC_2407felgpbil2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må kjøre mer Håkon.. er jo rust på bremseskivene :D .. Ellers så ser det meget bra ut det der , fine felger ,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan tror dere det går med 235/40 rundt om på en bil som er senket 40mm?

felgene er 7.5*18 fremme et 50 og 9*18 bak et 52.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må kjøre mer Håkon.. er jo rust på bremseskivene :D .. Ellers så ser det meget bra ut det der , fine felger ,

Skivene er ikke rustne lengere. Og calipperne er til og med røde og fine nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan tror dere det går med 235/40 rundt om på en bil som er senket 40mm?

felgene er 7.5*18 fremme et 50 og 9*18 bak et 52.

Kan vel gå det. Men er vel mere riktig med f.eks 225/40-18 med tanke på rulleomkrets og for å unngå evt subbing på bakhjul i store dumper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel gå det. Men er vel mere riktig med f.eks 225/40-18 med tanke på rulleomkrets og for å unngå evt subbing på bakhjul i store dumper.

okey.. har 4stk 235/40 liggende. var mest redd det ikke skulle gå fremme, men får bare prøve å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk som du sa håkon, subber i litt store humper bak med 235/40 så må nok ned på 225.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk som du sa håkon, subber i litt store humper bak med 235/40 så må nok ned på 225.

Gjorde det ja? 225 er nok mere gunstig på 9" bak. Nå står dine 2mm lengere inn enn mine 9" men alt spørs litt på dekkmerket du kjører med også. Varierer et hakk eller 2 i dimmensjon fra det smaleste dekkmerket til det bredeste dekkmerket. IKKE lett og velge dekk om man har trangt om plassen. Jeg valgte 225/35-18 Falken FK452. Det er et dekk som ligger omtrent midt i mellom, ikke for smalt og ikke for bredt. Har ikke sjans til å få min til å subbe bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte med 8.5*18 med 225/40 i fjor, med et35 uten spacer (kjører med 20mm spacer nå)

å det subbet aldri. så regner med det går helt fint om jeg går ned på 225.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.