Anbefalte innlegg

Er litt futt i denne japsen oxo ja.. :)

Får nesten litt lyst til å bytte den ut mot passaten hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt, den drar jo NESTEN like bra som s2'n min ;)

hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unektelig potente biler og mange av dem har sikkert krefter som er like imponerende på gata som på papiret - men det er en ting jeg ikke forstår. Hvorfor slipper ikke bakdekka når han gir full gass med 800hk? Han benytter vanlige gatedekk og kjører på vanlig vei. Har disse supraene antispinn? en svært gunstig vektfordeling? Eller kanskje så brede dekk at hjulspinn ikke blir en issue?

 

Riktignok spinner han dekkene sine i andregir på videoen men vedlagt ser dere en boble fra England som tramper ned pedalen i 110 km/t i fjerdegir. Han kjører med 18" og 225 dekk. Denne bilen har bremset halve effekten av Supraen i videoen men han har ikke grep i noen gir uten slicks!

 

Bare en tanke...........

70mphburnout!!(2).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå veier jo Supraen 3 ganger så mye som bobla.. og har antakeligvis litt mer sofistikert bakhjulsoppheng. Kanskje man har grunnen der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå veier jo Supraen 3 ganger så mye som bobla.. og har antakeligvis litt mer sofistikert bakhjulsoppheng. Kanskje man har grunnen der?

 

Hei Mattis,

 

Vekta er jeg helt enig og hvorvidt Supraens bakhjulsoppheng er mer avansert har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om da jeg ikke kjenner til Supraene, men det er nokså logisk å tro at det har skjedd noe i løpet av 60 års utvikling.

 

På den andre siden så har bobla vanskelig for å spinne pga vektfordelingen.

 

Jeg tror at boblas ekstremt korte drivlinje tilsammen med "primitiv" turboteknikk kan være utslagsgivende i kombinasjonen med lav vekt. Allikevel, 800 hk og sikkert like NM vil jeg tro skulle spinne løs alt av dekk i hvilken som helst 2wd bil med vanlige gatedekk og på vanlig asfalt....

 

Mvh

Kalle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke sikkert han trykker gassen i bånn heller da, men sakte innover.

Var på streetmeet i notodden når Max Power var der, da var jo selfølgelig Andreas Vaa der med supraen sin, å han kjørte forbi bensinstasjonen vi var på innimellom, å det hendte vel at han ga på : rolleyes å når turbotrykket komm så hørte du bare et brøl å så spant han opp i fart.. å forsvant avgårde.. moro å se på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg har en Nissan 200SX med RB26 motor fra Skyline. Den gir ut ca 450 Hk akkurat nå.

Den slipper på 4. gir når turboen slår inn ved ca 4200 rpm. Og han har 255 brede bakdekk..

 

EDIT: Og den supraen der kan umulig ha 800 hk.. Da hadde den sluppet uten tvil... På alle gir..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg har en Nissan 200SX med RB26 motor fra Skyline. Den gir ut ca 450 Hk akkurat nå.

Den slipper på 4. gir når turboen slår inn ved ca 4200 rpm. Og han har 255 brede bakdekk..

 

Og den bilen står til salgs mener jeg? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den bilen står til salgs mener jeg? : klø :

Det stemmer ikke...

Den skal inn til lakk i neste uke.. Og den selges ikke med det første.

Tenker du på den som stod i AutoDB her om dagen?

Den har bare en RB20 motor.. Leketøy.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er iværtfall breie bakdekk på denne supraen!!

Tpper på minimum 315...

Men sant å si så har vi vel sett hva som skjer på langsida på rudskogen med biler med halvparten i påstått power, og det er på dekkspisende sandpapirasfalt! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 800hk bil har en STOR turbo noe som fører til at trykket ikke forårsaker en slik voldsom "ketchup" effekt som mindre turboer gjør. Når effekten kommer mer gradvis er det lettere å beholde grepet. Hadde før en GT61 med P-trim eksos og der kom alt på 4000 og dro da løs alle fire på fuktig vei i 2. gir.

Nå har jeg en T66 med Q-trim og der kommer trykket mye tregere og umulig å dra løs hjulene selv om effekten er høyere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er iværtfall breie bakdekk på denne supraen!!

Tpper på minimum 315...

Men sant å si så har vi vel sett hva som skjer på langsida på rudskogen med biler med halvparten i påstått power, og det er på dekkspisende sandpapirasfalt! : rolleyes

 

men her er forskjellen at disse gutta VIL burne bortover hele langstrekket, mens denne supra mannen vil akse maks.. på rudskogen kommer de somregel i sladd allerede, og når det først spinner så er det bare å jobbe for å fortsette med dette..

Har man kjørt RWD med litt effekt merker man fort hvor stor forskjell det er på å "ville spinne" og det å ikke ville spinne.. skal ikke mye justeringer i rattet til før det blir fine bølger på asfalten.. holder man rattet konstant og i tillegg legger inn litt mykere giringer så er det helt utrolig hvor mye bedre det biter :)

 

se bare på bilen til Vidar Strand.. den ene gangen kan han dra på fortere enn noen annen over hele langsia, mens neste gang så røyklegger han hele rudskogen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens neste gang så røyklegger han hele rudskogen..

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på hjulspin i fart...

En klassiker Darius sin 240Z. Spesielt hans giring fra 3 til 4gir :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på hjulspin i fart...

En klassiker Darius sin 240Z. Spesielt hans giring fra 3 til 4gir :D

 

 

aaahh.. hvem har ikke hatt drømmer om den opp gjennom "oppveksten"..

 

hvordan blir det å kompressorkonvertere S2'n tro? : klø ::evil:: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.