Problem ved start av S4, aan, -91 mod. HJELP!!

Anbefalte innlegg

Motor (nyoverhalet 2,2) og ledningsnett har blitt satt i en -89 mod 90q.

Ledningsnettet er "moddet" sammen med det eksisterende etter koblingsskjema for S4-motor`n.

 

I bakkant av motoren sitter hall-giveren i en "fordeler". Vi har prøvd det meste(over 3 lange kvelder..) mener vi, men motoren fyrer ikke skikkelig.....den bare gir fra seg "poff-poff-poff", og hoster og harker litt....?????

 

Vi har bensin (pluggene blir våte) og gnist (tok av coilrekka og satt på en plugg-ledning med plugg i enden og la den mot toppdeksel og det gnistet)....

 

MEN, hvordan får vi satt tenningen RETT..?? Ettersom denne hall-giveren (fordeleren) kan dreies rundt...??

 

Har forsøkt etter L.Refsdals anbefalinger og målinger av sin hall-giver, men bare "poffing/harking"...og litt flammer, røk og exos ut fra turbo som resultat....(har ikke skrudd down-pipe helt fast...)

 

I går kveld forsøkte vi å kjøre på starter mens en person dreiet litt og litt på hall-giveren.....

 

Forsøkte også da ved hjelp av tenningslampe å se om tenningen "stemmer" etter merket på kamhjulet som skal være rett opp mot merket(pila) på toppdekselet.....og det fikk vi etter gjentatte forsøk med å snu og dreie på hall-giveren IKKE til.....??

 

Må også nevnes at det sitter ABY-innsug her så det er rimelig trangt å komme til denne hall-giveren....

 

Her kan det selvfølgelig være en rekke ting som er årsaken, MEN vi tror vi har kanalisert oss frem til at vi står igjen med å få tenningen rett.....

 

Er det noen der ute som i det hele tatt har noen idêer, og kan hjelpe meg med dette....??

Flere hoder tenker bedre enn:

ett, to, tre og fire-fem som vi er av og til... : klø :

 

Alle tanker og forslag mottas med takk. Skulle gjerne hatt bilen i gang snart.

 

Mvh Jon-Chr. Skogsrud

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hvordan går det?

Har du funnet ut noe mer?

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, nei det har stoppet opp litt her...vet jammen ikke hvorfor det ikke fyrer.... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et spørsmål, men har dere sjekket om det kommer noen feilkoder? Vet at AAN må dra noen runder for å komme i 'synk', men vet ikke om det kan registreres noen feil da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har S4 med 1.gen hallgiver som kunne tatt av lokket på den og tatt bilde av hvordan triggerskiva står i forhold til triggeren når cyl.1 er på topp. ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har S4 med 1.gen hallgiver som kunne tatt av lokket på den og tatt bilde av hvordan triggerskiva står i forhold til triggeren når cyl.1 er på topp. ???

 

Mnja, dette har Leif gjort og fortalt meg pr.tlf. Det var de 8 mm fra midtpunktet av hallgiveren som vi stillte inn vet du....

Slik stod det hos han og da fyrte det...

 

MEN, en jeg snakket med på Audisentrum fortalte at de hadde et original-tool/adapter (plast-dings) som de satt på hall-giveren for å få den i rett posisjon....deretter var det bare å montere den fordi da hadde den rett stilling....Hmm...tenke-tenke... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket nettopp med Dr. Motor, Jonus. Han hadde liten tro på at det var noe kluss med hall-giver og tenningsrekkefølge ettersom vi har gnist på alle pluggene...."Hall-giver`n fungerer eller fungerer ikke lissom"...

KAN prøve med andre plugger (men hadde ikke helt trua på dêt hørtes det ut som....)

Mûlig at den får for MYE bensin slik at den drukner sa han.....(syntes kanskje også at det var endel på pluggene når vi så på dem....)

 

Vi prøver med andre plugger.

 

Hvis det fortsatt er problem så kunne jeg ta med bilen til han så skulle han hjelpe til....(Dêt var jammen godt å høre...Hjelpsom han gitt.. :) ..).

 

Så da øyner vi lys i tunnelen... :) Kan jo bygge exos i mellomtida vi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk på at orginal s4 bensintrykks regulator har 4 bar, mens den du fikk av meg har bare 3 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette utgjøre at den får for mye eller for lite. Tenker at siden den er laget for å slippe gjennom alt over 4bar så vil den ikke slippe gjennom nok med en 3bar sånn at trykket blir alt for høyt. Eller er jeg helt på bærtur her nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mnja, dette har Leif gjort og fortalt meg pr.tlf. Det var de 8 mm fra midtpunktet av hallgiveren som vi stillte inn vet du....

Slik stod det hos han og da fyrte det...

:

 

Husk at det kan være at jeg tar feil ang plassering. Jeg har en fordeler som er moddet for 5 pulser. Hvis det er noen her med 3B fordeler eller 7A fordeler, kan kanskje de måle å sjekke at de målene jeg ga deg er riktig.

 

Hvis du har en 3bar regulator, gir vel denne 1 bar for lite i grunntrykk, det vil vel si at den får alt for lite bensin?

 

mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger bare et forslag ut i luften; Har dere koblet de 2 kontaktene fra tenningsmodulene og til coilene riktig? De går om hverandre, men må stå på riktig plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger bare et forslag ut i luften; Har dere koblet de 2 kontaktene fra tenningsmodulene og til coilene riktig? De går om hverandre, men må stå på riktig plass.

 

Sjekka... Dobeltsjekka... Trippelsjekka... Men takk for alle tips som må til her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk på at orginal s4 bensintrykks regulator har 4 bar, mens den du fikk av meg har bare 3 bar.

 

Snakket med Jonus om dette i går. Den skal starte likevel sier han..

 

Leif:

Ang. hall-giver`n så sa han at denne er enten ok eller ikke.

Dvs så sannt den er ok (rett justert eller ikke) så gjør den slik at pluggene får gnist, og dêt har vi....

 

Ellers er det visst slik at denne kun skal gi beskjed til motorstyringen om når syl. 1 står i TDC (på topp) slik at motoren skal starte på første runden.....

 

Hvis denne ikke gjør dêt, vil motorstyringen benytte seg av følerne (2 stk) på svinghjulet for å kjøre denne beskjeden til ECU`n om å STARTE.....

 

Noen sier motoren ikke vil starte med hall-giveren frakoblet, men man kan koble den ifra når motoren først går, og da vil motoren fortsette å gå, men i nød-modus.....Også får man ikke startet igjen uten å koble den til igjen da...

 

Hmm, har jeg forstått dette rekti nå tro... : klø :

 

UanZ så begynner vi vel å slippe opp for konkrete ideêr om hvor problemet ligger nå ettersom Per-Arne har gått over ledningsnettet og koblingene han har gjort både 3 og 5 ganger..... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.