Anbefalte innlegg

er det noen som har monter turbo timer på diesel??

er en kamerat av meg som lurte på om han kunne få dette på bilen sin det er en a4 130hk diesel.

 

(kona hans kjører som f.. så bilen trenger litt ned kjøling før den stopper he he)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen med diesel som har turbotimer?? eller som har vert borti det.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er strengt tatt ikke nødvendig med turbotimer på diesel, da temperaturen som en har på bensinbiler aldri kommer på en dieselbil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig den ikke blir like varm, men spinner vel like lenge etter at oljetrykket forsvinner selv om den blir varma opp av en olje fyr...

 

men spørsmålet er jo om det går ann, er ikke sikker på hvordan stoppfunksjonen er på nye diesler har timer på bilen min, men er usikker på hvordan jeg skal koble det på denna andre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke mange sekunder turboen snurrer etter du har stoppet bilen, det som lager problem for bensinbiler er at temperaturen blir så høy (800-900 grader på eksosside), og når en da stopper bilen og oljestrømmen stopper, vil temperaturen øke ytterligere litt som igjen medfører til at oljen som ligger igjen i lagerhuset kokser etter hvert.....denne problemstillingen har du ikke på en diesel.

 

men uansett skal det ikke være noe problem på nyere dieseler som har elektronisk styring av dieselpumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.