Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med bilen min.. en -97 A6, lurer på om det er demperene, forstillingen lr bærebroen.. Skal prøve og forklare litt.. håper bare noen orker å lese gjennom... : rolleyes

 

Litt info:

Bilen var nokså lav før foran (dekkene var oppe i skjermen), men så var bilen på verksted og skiftet et hjullager (høyre fremme) + bremser for et par mnd. siden og fikk mangel lapp med blant annet at jeg måtte skifte bærebro og mansjetter foran.... Og etter det så ble bilen bare høyere og høyere..

Den siste uken har det til tider hvert litt hvining i høyre fremdekk som de 2 siste dagene har gått over til hvining når jeg svinger til høyre.

 

 

Men i dag når min kjære hadde bilen og var ute å kjørte en tur, traff hun en liten hump på veien i lav hastighet (tok ikke nedi) som resulterte i en kraftig smell i høyre forhjul.

Når hun parkerte og såg på bilen såg hun at bilen hadde blitt like lav som den var før den var på verksted..

Når hun kom og hentet meg på jobb nå for litt siden såg jeg det selv at den hadde blitt lavere og kjente at den var blitt helt stiv.. Går ikke an å trykke ned noe høyre fremme og litt venstre fremme..

Men jeg tok bare sjansen på å kjøre hjem..

 

Bilen var litt rar når jeg kjørte den hjem og når jeg stod i en nedover bakke og skulle ut på veien, så sto jeg og "slapp" bilen litt fremover med bremsen og da kjentes det ut som at venstre fremhjul bremset før høyre og at høyre fremhjul skulle til å dette av.. Når jeg kom ut på veien og var straks hjemme, bynnte det å kjenne ut som at hjulet vinglet og det kom litt ulyder.. Så jeg kjørte hjem og parkerte.. men jeg har ikke så veldig god peiling på sånt og såg ikke noe særlig galt..

 

Det kan hende at det bare er innbilling det siste.. Men visst det er noen som har noe forslag om hva jeg burde gjøre.. Skulle egentlig vekk i dag på en langhelg.. Men er nå i tvil..

 

Noen som har vert borti dette??? Kan jeg kjøre 3 mil med dette? så har jeg noen der som kan se på d..

 

Takk! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ikke bare litt alvorlig ut, men direkte livsfarlig! Skjønner ikke helt hva det kan være, men det må ha gått hus forbi det verkstedet som har byttet bærebro etc. Anbefaler deg sterkt å ikke kjøre noe sted med dette før du har jekket opp bilen foran og fått en kyndig person til å ta en titt. Få den opp i lufta og plukk av hjulene, så er det nok innlysende hva som har/holder på å skje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.