Hjelp med montering av Sports ratt i min Audi A4 96mod

Anbefalte innlegg

Hei, venter på ett Sports ratt fra USA som har stått i en Audi a4 99mod.. Har selv ett 4 Eikers sports ratt i bilen, så for å spare meg noen gryn tenkte jeg å skifte ratt selv, men mange av mine venner råder meg til å bruke møller eller lignende for de mener det er vanskelig! Nå har jeg aldri skiftet ett ratt med airbag, men uten airbag er ingen sak, det har denne karen gjort mange ganger, hehe. Er det noe jeg bør passe meg for? noe jeg bør være OBS på? eller noen som har tips og triks for mont/demont? Er det bare og koblav batteri polenne, og rive løs airbagen? eller hur :P

 

Takk for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble fra minuspolen på batteriet

 

Ta på en jordingsdel på bilen ( statisk utladning av deg selv )

 

Skru løs airbagen

 

Vipp av kontakta

 

Skift rattet

 

Monter sammen

 

Sett på batteripolen da ingen oppholder seg i bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, venter på ett Sports ratt fra USA som har stått i en Audi a4 99mod.. Har selv ett 4 Eikers sports ratt i bilen, så for å spare meg noen gryn tenkte jeg å skifte ratt selv, men mange av mine venner råder meg til å bruke møller eller lignende for de mener det er vanskelig! Nå har jeg aldri skiftet ett ratt med airbag, men uten airbag er ingen sak, det har denne karen gjort mange ganger, hehe. Er det noe jeg bør passe meg for? noe jeg bør være OBS på? eller noen som har tips og triks for mont/demont? Er det bare og koblav batteri polenne, og rive løs airbagen? eller hur :P

 

Takk for alle svar:)

 

 

når jeg gjorde dette på passaten min så koblet jeg av battereiet.. og svingte rattet litt til ene siden da finner du et hull på bakside hvor du kan putte inn e flat skrutrekker og vri og presse denne den en vei så løsner den til slutt.. dette tar litt tid for å få den til å slippe fra rattet. etter dette trenger du en 52mm trox som du får kjøpt løs hos biltema og skru av rattet så er det bare å sette på det nye og gjøre prossesen baklengs... mener det skal være så og si det samme på a4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ta gleden fra deg, men sannsyligvis passer ikke rattet fra en -99 A4 i din 96 modell. Endring i splines størrelse fra og med 98 modell....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.