Savner to dioder i mitt instrumentpanel.....

Anbefalte innlegg

Hei og hå, pussig nok har jeg ikke lys i voltmeteret mitt helt til høyre i mitt instrumentpanelet. Det er lys i nåla, men ikke i selve meteret. Kan det være at printplata har sprukket??? :tilber:

 

Det mente på ett elektroverksted, att dioder ikke skulle slutte å virke. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At en diode går istykker kan skje, men dette er veldig sjeldent. Jeg vil heller tippe det er en lodding eller no sånt som har løsnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal jeg lete etter, for å finne feilen? : vinke ::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal jeg lete etter, for å finne feilen? : vinke ::tilber:

 

Da for og finne ut om Dioden har blitt defekt må du ta ut kretskortet også må du ha et ohm meter også måle over inngangene til motstanden. Er det motstand der er den ikke defekt vis det ikke er motstand der vil det nok hjelpe og bytte diode:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være et tips å ta ut dioden før du måler, eller bare løsne ene foten om mulig, ellers kan ohm-meteret måle noe helt annet i kretsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være et tips å ta ut dioden før du måler, eller bare løsne ene foten om mulig, ellers kan ohm-meteret måle noe helt annet i kretsen.

 

Ja stemmer det. Den kan da måle rundt kretsen istede for og gå igjenom dioden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kommer jeg til dioden da? Hadde opp panelet for å se, men for å komme til dioden, måtte jeg ta bort med instrumentskiva, og for å få bort den, må jeg jo ha bort nåla... Så hvordan kan jeg få fjernet den??? :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På speedometre og turtelle kan man vippe de av med en gaffel, men spørs hvordan det er på slike små-instrumenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jo finnes en metode! Nålene må jo bort, når man bytter instrumenskiver også.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.