Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bytte pærene i dashbordet til varmeapparat bryterene, og lurte egentlig på letteste måte å komme til disse på.. Er det bare og ta av bryterene å diverse klipps (skruer) eller? Er for en vennine av meg, så jeg er ikke så kjent med bilen... Takk for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klips løs ramma rundt bryterne først ( forsiktig )

Dra av bryterne rett ut. ( mot deg )

Bruk en tynn gummislange å tre innpå pæra for å dra den ut. er bare en i bryterpanelet.

Sett den nye pæra i gummislangen og lirk denne inn på plass igjen. Er litt klundrete det her.

Da pæra sitter tar du en tynn skrutrekker som passer inni slangen og holder igjen pæra imens du trekker av slangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler som vet hvordan man gjør når man har tatt av dekslet og bryterne hvordan man kommer til pæren, har fått av dekslet på bryterne og dekslet rundt de.. men vet ikke hvordan man da kommer videre inn til pæra... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle som svarer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg hadde ut den pæra en gang..

 

hvis jeg ikke husker feil må du skru løs hele greia. altså askebeger og det der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det til nå, var bare en liten ting jeg måtte ha av til for å se pæra, det funket veldig fint med en krympe strømpe rundt pæra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Denne pæra var røken hos meg også. Fikk byttet den i dag.

 

Måtte av med ganske mye for å komme til hehe. Men det var heldigvis ikke noe stress. Så nå lyser pæra igjen i alle fall.

 

Men det er noe merkelig. Jeg vet ikke om det skal være sånn, men lyset sprer seg ikke til alle de 3 bryterne.

 

Det er kun den i midten der hvor pæra sitter som lyser bra. De to andre bryterne lyser veeeldig veeldig svakt. så vidt du ser noe lys i det hele tatt når det er bekmørkt i bilen.

 

Hva kan dette komme av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Denne pæra var røken hos meg også. Fikk byttet den i dag.

 

Måtte av med ganske mye for å komme til hehe. Men det var heldigvis ikke noe stress. Så nå lyser pæra igjen i alle fall.

 

Men det er noe merkelig. Jeg vet ikke om det skal være sånn, men lyset sprer seg ikke til alle de 3 bryterne.

 

Det er kun den i midten der hvor pæra sitter som lyser bra. De to andre bryterne lyser veeeldig veeldig svakt. så vidt du ser noe lys i det hele tatt når det er bekmørkt i bilen.

 

Hva kan dette komme av?

 

 

 

 

okay, du har ikke mistet noen av denne plastikken som "fører" lyset rundt til bryterene da, blei jo bedre lys i den i midten på den jeg byttet på å, men de andre lyste bra de også.. kikket litt på det når jeg tok av dekslet og så at det det var festet en gjenomsiktig plastikk på vær sin side som "fører" lyset rundt.. Viss jeg husker helt riktig... Er litt interessert i sånt no skjønner du siden jeg jobber som elektriker... har desverre ikke den bilen her nå ellers kunne jeg tatt noen bilder så kunne du sett om det var likt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg hadde ut den pæra en gang..

 

hvis jeg ikke husker feil må du skru løs hele greia. altså askebeger og det der..

 

 

Trengte faktisk bare av med dekslet rundt bryterne og dekslet på selve bryterne, var egentlig ganske greit når man først fant ut hvordan det var :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Denne pæra var røken hos meg også. Fikk byttet den i dag.

 

Måtte av med ganske mye for å komme til hehe. Men det var heldigvis ikke noe stress. Så nå lyser pæra igjen i alle fall.

 

Men det er noe merkelig. Jeg vet ikke om det skal være sånn, men lyset sprer seg ikke til alle de 3 bryterne.

 

Det er kun den i midten der hvor pæra sitter som lyser bra. De to andre bryterne lyser veeeldig veeldig svakt. så vidt du ser noe lys i det hele tatt når det er bekmørkt i bilen.

 

Hva kan dette komme av?

 

Var akkurat likt på min Polo 6N. Det hvite plast greiene som sitter under selve dekselet... Det må du sette på rett vei... Er jo den så sprer lyset til sidene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkurat likt på min Polo 6N. Det hvite plast greiene som sitter under selve dekselet... Det må du sette på rett vei... Er jo den så sprer lyset til sidene

 

Hmm. Hva er riktig vei da. Jeg tok bare av selve dekselet. Jeg tok ikke av den hvite plasten, men jeg får prøve å skru alt opp igjen og sette det sammen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Hva er riktig vei da. Jeg tok bare av selve dekselet. Jeg tok ikke av den hvite plasten, men jeg får prøve å skru alt opp igjen og sette det sammen igjen.

 

edit : hvor sterk er den pæren du har i nå ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde opp igjen nå. Alt er riktig. Jeg fant ut hvorfor lyset var så svakt hehe. Dimmeren sto visst nesten på minimum. Men allikevel når jeg tok denne på max så synes jeg lyset er veldig svakt i de to andre bryterne. Vel nå viser det jo men mye svakere enn den i midten.

 

Men jeg tror jeg vet hva som kan være galt. Kan det være at pæra jeg har kjøpt rett og slett er av feil type og lyser ikke så mye som den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde opp igjen nå. Alt er riktig. Jeg fant ut hvorfor lyset var så svakt hehe. Dimmeren sto visst nesten på minimum. Men allikevel når jeg tok denne på max så synes jeg lyset er veldig svakt i de to andre bryterne. Vel nå viser det jo men mye svakere enn den i midten.

 

Men jeg tror jeg vet hva som kan være galt. Kan det være at pæra jeg har kjøpt rett og slett er av feil type og lyser ikke så mye som den skal?

 

 

Skal litt til at pæra kan være feil, men den skal være avlang i tilfelle ikke rund eller no... Kjøpte min på VAG forhandler i byen her, kostet 19,- uten rabatt... Samme du har elller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Pæra er lik den som sto i fra før.

 

Men jeg kjøpte den på en bensinstasjon (Esso). Kostet 12kr.

 

Kanskje jeg bør gå å få meg en hos møller heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Pæra er lik den som sto i fra før.

 

Men jeg kjøpte den på en bensinstasjon (Esso). Kostet 12kr.

 

Kanskje jeg bør gå å få meg en hos møller heller?

 

 

Okay, burde jo være det samme da ihvertfall viss det er samme lysstyke ( Watt ) å sånn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, burde jo være det samme da ihvertfall viss det er samme lysstyke ( Watt ) å sånn...

 

Jeg har ikke peiling om det er samme lys styrke eller watt. Så jeg tar turen innom møller i morgen. Må uansett kjøpe meg ny pære til den i sigarett tenneren og askebegeret i midt konsollen.

 

Alt er visste røket :-\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling om det er samme lys styrke eller watt. Så jeg tar turen innom møller i morgen. Må uansett kjøpe meg ny pære til den i sigarett tenneren og askebegeret i midt konsollen.

 

Alt er visste røket :-\

 

 

Jeg tror at på Golf III så har de en lei tendens til å gjøre det av og til.. Skjønner ikke hvorfor men..

Var sånn på forrige treer vi hadde å...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Var på møller i dag. Fikk vite at det kun fantes en type pære. Men han jeg snakket med hadde også golf 3. Det han fortalte meg var at plastikken som sprer lyset antagelig vis er så gammel at den ikke spres lyset gått nok. Så jeg må kjøpe hele den plastikk delen. og den var ikke billig!!!

 

Så jeg får leve med litt vakt lys på de ytterste bryterne. Fikk nå i allfall skifta pærene i sigarett tenneren og askebegeret i midtkonsollen :)

 

Så var jeg på bilekstra å kjøpte meg et bar blue leds som jeg festet slik at de lyser på de to ytterste varmapparat bryterne. Ble gansk tøfft :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Var på møller i dag. Fikk vite at det kun fantes en type pære. Men han jeg snakket med hadde også golf 3. Det han fortalte meg var at plastikken som sprer lyset antagelig vis er så gammel at den ikke spres lyset gått nok. Så jeg må kjøpe hele den plastikk delen. og den var ikke billig!!!

 

Så jeg får leve med litt vakt lys på de ytterste bryterne. Fikk nå i allfall skifta pærene i sigarett tenneren og askebegeret i midtkonsollen :)

 

Så var jeg på bilekstra å kjøpte meg et bar blue leds som jeg festet slik at de lyser på de to ytterste varmapparat bryterne. Ble gansk tøfft :D

 

 

okay, stilig, er jo sikkert mulig og mekke te noen hvite lysdioder bak de bryterne istede for den pæra da, men blir kanskje litt rart.. Ellers er jo alt sånt mulig, jeg har Golf IV så den har jo blått og rødt lys, så jeg kjøpte to blå lysdioder og loddet på resistanser så de passer til 12 V og felte disse inn i det lille rommet midt i dashbordet, blei litt stilig med blått lys inni der.. Så alt er jo mulig, lysdioder holder jo evig og lyser bra :)

dash.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.