#1 Skrevet Oktober 7, 2005 Ser ut til at det ikke er anledning til å få brukt defa-warmup'en min i den nye leiligheten pga ingen utvendig kontakt. Blokk er noe dritt Ikke planlagt utekontakter heller. Bruker til vanlig Castrol 5-40w,går dette greit å bruke ved kald start? Opptil -15? Suveren olje ellers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2005 5W-40 er flott i -15C og er helt greit ned til rundt -30C. Blir det kaldere ville jeg gått for en 0W-xx olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2005 ossen blir en slik olje når motoren er varm da? vil den ikke bli veldig tynn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2005 5W-40 er flott i -15C og er helt greit ned til rundt -30C. Blir det kaldere ville jeg gått for en 0W-xx olje. Takk takk..Oljen fungerte supert ifjorvinter værtfall Godt å ha setevarmer..men ikke så godt med skinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2005 ossen blir en slik olje når motoren er varm da? vil den ikke bli veldig tynn? Nei. Siste tallet i API "notasjonen" forteller hvilken viskositet oljen har ved 100C. Alle xxW-40 oljer har en viskositet mellom 12.5 og 16.3 (målt i cSt) ved denne temperaturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2005 Nei. Siste tallet i API "notasjonen" forteller hvilken viskositet oljen har ved 100C.Alle xxW-40 oljer har en viskositet mellom 12.5 og 16.3 (målt i cSt) ved denne temperaturen. okay! Bra å vite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 18, 2005 Ser ut til at det ikke er anledning til å få brukt defa-warmup'en min i den nye leiligheten pga ingen utvendig kontakt. Blokk er noe dritt Ikke planlagt utekontakter heller. Bruker til vanlig Castrol 5-40w,går dette greit å bruke ved kald start? Opptil -15? Suveren olje ellers Fikk en gladnyhet idag. Ettersom dette er en selveier i blokka så er dette mulig. Da blir det godt og varmt til jobbkjøring etc Verden smiler til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 18, 2005 Noen som har erfaring med Castrol TWS Motorsport 10W60 oljen på vinteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2005 Noen som har erfaring med Castrol TWS Motorsport 10W60 oljen på vinteren? Ikke personlig men har kjente som bruker denne om vår/sommer/høst. Siden du ikke har fylt ut bosted, blir det vanskelig å si om denne oljen passer. Blir det under -10C ville jeg funnet en annen olje (0W-xx eller 5W-xx). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 18, 2005 Noen som har erfaring med Castrol TWS Motorsport 10W60 oljen på vinteren? Kjørte med det i fjor vinter uten problem, men som oftest ikke så kaldt her i Trondheim + står i garasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...