Oppstart av 2.2T 3b på vinter uten motorvarmer. Bruke 5-40w?

Anbefalte innlegg

Ser ut til at det ikke er anledning til å få brukt defa-warmup'en min i den nye leiligheten pga ingen utvendig kontakt. Blokk er noe dritt : bh : Ikke planlagt utekontakter heller.

 

Bruker til vanlig Castrol 5-40w,går dette greit å bruke ved kald start? Opptil -15? Suveren olje ellers :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5W-40 er flott i -15C og er helt greit ned til rundt -30C. Blir det kaldere ville jeg gått for en 0W-xx olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ossen blir en slik olje når motoren er varm da? vil den ikke bli veldig tynn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5W-40 er flott i -15C og er helt greit ned til rundt -30C. Blir det kaldere ville jeg gått for en 0W-xx olje.

 

Takk takk..Oljen fungerte supert ifjorvinter værtfall ;) Godt å ha setevarmer..men ikke så godt med skinn : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ossen blir en slik olje når motoren er varm da? vil den ikke bli veldig tynn?

Nei. Siste tallet i API "notasjonen" forteller hvilken viskositet oljen har ved 100C.

Alle xxW-40 oljer har en viskositet mellom 12.5 og 16.3 (målt i cSt) ved denne temperaturen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Siste tallet i API "notasjonen" forteller hvilken viskositet oljen har ved 100C.

Alle xxW-40 oljer har en viskositet mellom 12.5 og 16.3 (målt i cSt) ved denne temperaturen.

 

okay!

Bra å vite :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det ikke er anledning til å få brukt defa-warmup'en min i den nye leiligheten pga ingen utvendig kontakt. Blokk er noe dritt : bh : Ikke planlagt utekontakter heller.

 

Bruker til vanlig Castrol 5-40w,går dette greit å bruke ved kald start? Opptil -15? Suveren olje ellers :)

 

Fikk en gladnyhet idag. Ettersom dette er en selveier i blokka så er dette mulig. : smil : Da blir det godt og varmt til jobbkjøring etc : ja :: cool ::klapp:

 

Verden smiler til meg : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Castrol TWS Motorsport 10W60 oljen på vinteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Castrol TWS Motorsport 10W60 oljen på vinteren?

Ikke personlig men har kjente som bruker denne om vår/sommer/høst. Siden du ikke har fylt ut bosted, blir det vanskelig å si om denne oljen passer. Blir det under -10C ville jeg funnet en annen olje (0W-xx eller 5W-xx).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Castrol TWS Motorsport 10W60 oljen på vinteren?

 

Kjørte med det i fjor vinter uten problem, men som oftest ikke så kaldt her i Trondheim + står i garasje :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.