#1 Skrevet Oktober 7, 2005 Har mistanke om at opphengskulene og styrekulene i forstillingen på bilen min begynner å bli slitt. Hva er symptomene på at dette begynner å bli slitt? har noen ulyder ved krypkjøring over humpete vei, virker som det "smeller" litt. Er det vanskelig å gjøre dette selv? Hva pleier det å koste? Er det likegreit å skifte foringene mens jeg bytter disse delene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2005 Det er ikke vanskelig å gjøre det selv, men du må være klar over at gjengene som fester styreleddet til styrestaget ofte er rustet fast. Ellers så er det ganske enkelt. Bilen må ha forstillingskontroll etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2005 forstillingskontrollen er grei, har utsatt den etter senkinga uansett, samler opp litt Hva heter disse delene på mekonomen.no? finner ikke delene der, skulle ha sjekka prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2005 Hva heter disse delene på mekonomen.no? finner ikke delene der, skulle ha sjekka prisen. Endeledd (5) Venstre side 08-60211, kr 234,- Endeledd (6) Høyre side 08-60427, kr 238,- Bærekule (7) H/V side 08-70775, kr 246,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2005 Noen som vet hvilke symptomer man får når opphengskuler og styrekuler er slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2005 Du merker det best på at bilen sporer og "vandrer" i veibanen, og at du må ofte korrigere styringen. Skjev slitasje på dekk er også normalt i slike sammenhenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2005 Du merker det best på at bilen sporer og "vandrer" i veibanen, og at du må ofte korrigere styringen. Skjev slitasje på dekk er også normalt i slike sammenhenger. ok, for dette som du beskriver har jeg ingen problemer med, men jeg har noen "smelle" lyder i forstillingen, ved krypkjøring (max 30km/h) på ujevn vei. det virker for meg som om det kommer fra bærebruene eller lignende. kan opphengskulene forårsake en slik lyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2005 ok, for dette som du beskriver har jeg ingen problemer med, men jeg har noen "smelle" lyder i forstillingen, ved krypkjøring (max 30km/h) på ujevn vei. det virker for meg som om det kommer fra bærebruene eller lignende. kan opphengskulene forårsake en slik lyd? ja,det kan di,er slik det pleier å være når dem er slitt,at du hører "smell" klunke lyder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 10, 2005 Smell og klakkelyder kan også komme fra støtdempertoppene dine hvis disse ikke er bytta. Det vil si den store gummiputa på toppen av demperen ( ligger an mot fjørtårnet ). Inni denne sitter et lager som demper, fjør og nav dreier rundt da du svinger. Er disse slitt kan de stå å slå litt i fjørtårna. Kan også være foringer i bærebruene. To stk i hver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 10, 2005 alt av fjærer, dempere og fjærbeinslagrer er helt nytt. så problemet ligger innenfor demperene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...