Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem i natt etter en liten tur runt i byen å sedt på damer. :rolleye:

Og vaneligvis så parkerer jeg bilen i gir.

Men i natt når jeg skulle parkere bilen i gir, så var det som å parkere i fri. For den rullet bare vidre. : bh :

Så er det clutchen som er gåen eller er det girkassa.?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det uansett gir?

Sjekk at drivakselene sitter på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det uansett gir?

Sjekk at drivakselene sitter på.

 

Er uansett gir ja.

Men bilen går fint ant å kjøre med fordet.

Hadde bilen inne hos møller for feilsøk på onsdag, siden jeg har hørt en lyd som ligner på den lyden som kommer når man kjører over løse komlåkk plus at den bynte å røkke litt når jeg slap clutchen etter giring. Men møller fant ingen feil. Så de fant ut at det kunne være clutchen som var på tur å ryke.

Så da tengte jeg at jeg like godt bare skulle bytte til forsterket clutch med en gang.

 

Men når jeg da i går kveld torte å ta en liten tur ut å kjøre sjedde det noe merkelig.

Jeg skulle starte etter å stådt litt stille med bilen. og da jeg girte i 1 gir og slapp clutchen smalt det noe forferdelig i bilen, og den røkket litt. Og etter det var det ikke noe mere ulyd i bilen.

Men etter det syntes jeg at den ble veldig rar på giringa. liksom litt for lett.

Og når jeg da parkerte var det akkurat som om bilen stod i fri, enda den stod i 1 gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som clutchen går trått. At den henger igjen og ikke følger med da du slipper pedalen. Kanskje noen fjærer som har ryki eller noe? Har null peil på clutch, bare noe som falt meg inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilen i høyeste gir m/ park. brems på. Slipp clutch som vanlig. Slurer den da ? Eller kveler du den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kan kjøre med bilen uten at den slurrer på clutchen så er det vel lite trolig den. Få eventuelt noen til å se i motorrommet om motoren følger med rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som clutchen går trått. At den henger igjen og ikke følger med da du slipper pedalen. Kanskje noen fjærer som har ryki eller noe? Har null peil på clutch, bare noe som falt meg inn.

 

Kansje det at trykkplaten på klutsjen har noen knekte fjærarmer, slik at klutsjen ikke har det samme fjærtrykket på Klutsjlammellen?

Kan godt hende at det er det som smalt å at det var det som gjør at det var rare lyder når trykte inn klutsjen, å nå har en eller flere armer på trykkplaten knukket.

 

????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det blidt bestilt forsterket clutch. : smil :

Så håper at det er clutchen som er feilen.

Hvis ikke, så finner vel møller ut hva som er feilen når de skal montere den clutchen til meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.