Kast i bremseskivene etter 2500km, kva har eg rett på?

Anbefalte innlegg

Bilen: 98 mod Ford Mondeo 2,5 V6 24v

 

"Gamlingen" hadde fått kast i skivene på "fin" bilen sin, mondeo V6.

Reiste til BilXtra på gjøvik, og kjøpte nye Brembo skiver og nye klosser.

 

Monterte desse, og alt var heilt greit,

nå har det komme kast i dei att,

og bilen har kun gått 2500-3000 km etter skifte.

Skal det være slik?

Må også understrekast at bilen er fint køyrt.

 

Snakka med ein på BilXtra, og han sa at det var gamlingen sin feil,

når han skifta skivene, for det kan ikkje vera fabrikasjonsfeil på skivene! : klø :

Anten så var skivene satt på litt skeivt, ved at det var smuss på baksida av skiva, ved anleggsflata, eller så var det blitt varmgang pga at kalipperen ikkje glei som den skulle.

 

Kva har eg rett på?

 

Noken som har opplevd det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig med det på ford....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei eg veit at det var eit problem med det på sierra,

men her er det jo store, tjukke og ventilerte skiver...

 

Sierra skivene er jo mikro i forhold

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke uvanlig på en ford, jeg hadde en 97 modell scorpio 2,5 tdi selv. Der hadde jeg alltid to skiver liggende i baggasjerommet, skulle jeg en liten tur, og det var vått på veien, ble det kast i de så fort jeg trådde inn bremsepedalen. : bråk :

 

En meget bra annbefaling: KJØP SKIVENE PÅ BILTEMA, KOSTER NESTEN INGENTING, OG HOLDER GARANTERT LIKE LENGE SOM ANDRE DYRERE SKIVER.

 

I starten, byttet jeg skiver hos ford, men de ble skeive, så fort de så vann de også.

 

En liten ting til, så lenge man kjører ford, rekker man ikke å glemme, hvordan man bytter bremseskiver... er jo kjekt det da. : haha :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på bilen min.. Nye skiver som det blir kast i med en gang.. Har kommet frem til at det er kalipperne som ikke glir slik de skal, slik at klossene blir liggende å subbe inntil skiva..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært et par Ford'er i familien og kan ikke si at dette har vært et problem. Hadde det en gang på broderen Capri, men det er alt.

 

Jeg hadde ikke uten videre akseptert å kjøpe nye skiver i dette tilfellet.

 

Bærer skivene noen tegn på unormal varmgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kompis av meg har hatt samme problem med alle sine forder, og han har hat mange, de tåler ikke en regnbyge. For etter en god nedbremsing blir skivene skakke, han bruker bare orginal deler her etter på forden og da holder de en stund.

 

et råd må vell være og dreie skivene om det ikke er noe hjelp og få.

 

Ønsker lykke til men trur ikke man får noe på reklamaskjon desværre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

far min har en 2001 modell mondeo, denne har sikkert vært byttet bremse skiver på to-tre ganger siden den var ny... er kjørt ca 70 000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært et par Ford'er i familien og kan ikke si at dette har vært et problem. Hadde det en gang på broderen Capri, men det er alt.

 

Jeg hadde ikke uten videre akseptert å kjøpe nye skiver i dette tilfellet.

 

Bærer skivene noen tegn på unormal varmgang?

nei dei er ikkje blå eller noke, om det var det du tenkte på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merklig, mor og far hadde en scorpio 2.0 i og der holdt skivene helt til de ble slitt ut og den bilen gikk 10 mil hver dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen: 98 mod Ford Mondeo 2,5 V6 24v

 

"Gamlingen" hadde fått kast i skivene på "fin" bilen sin, mondeo V6.

Reiste til BilXtra på gjøvik, og kjøpte nye Brembo skiver og nye klosser.

 

Monterte desse, og alt var heilt greit,

nå har det komme kast i dei att,

og bilen har kun gått 2500-3000 km etter skifte.

Skal det være slik?

Må også understrekast at bilen er fint køyrt.

 

Snakka med ein på BilXtra, og han sa at det var gamlingen sin feil,

når han skifta skivene, for det kan ikkje vera fabrikasjonsfeil på skivene! : klø :

Anten så var skivene satt på litt skeivt, ved at det var smuss på baksida av skiva, ved anleggsflata, eller så var det blitt varmgang pga at kalipperen ikkje glei som den skulle.

 

Kva har eg rett på?

 

Noken som har opplevd det samme?

 

Helt vanlig ford problem detsverre, Hvis ikke skiva er 100% ren når den blir satt på danes det skit og små rust på baksiden, dette skaper vibrasjon og fører oftest til kast i skiva. Vært i kontakt med vår lokale ford forhandler og de som forklarte oss problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg veit at dette har vore eit problem, men det blir jo litt for lett å berre kunne skulde på dette.. bilen har jo berre gått 2500 km... :(

 

Må ta meg ein prat med sjefen på BilXtra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er jeg forsovit engig i men nesten alle biler har små konstruksjons feil og dette er ford sine. Audi har jo feks bærearmene sine og ny sharanen har styrekule svakhet. alt dette er jo garantier til en hvis lengde alder men etter det står man detsverre på egne ben. Solgt mye slike skiver til kunder her 99 % rengjør de godt nok og da hører vi ingen ting men så er det noen få som får problemer, disse har vi oftest erstattes hos oss . Dette er litt km avhengig, 2500 ville vi tatt på garanti

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Må ta meg ein prat med sjefen på BilXtra

eller få han kjøpe skikkelig bil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom da e Ford så stemmer det sikkert at det er skivene. Trudde eg hadde fått kast i skivene på A6en her om dagen, var svak risting når eg bremsa og bare da. Såg at det lå mye dritt i felgane, vaska felgane og risten ble borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ser at alle har samme problem med dette på F*rd, og jeg må nok istemme.. Fatter hadde en Granada 2.8 med samme problem, og har en Scorpio 2.8 som lider av det samme. Han har funnet ut at Scorpioen, som har automat, er mindre utsatt, eller rettere: det gåt over fortere. Grunnen er at automatbilen må han bremse mer med, og da retter de seg litt raskere. Dekktypen spiller også inn, de dekkene som spruter mest gir også mest kast, så han kjører stort sett Michelin så vidt jeg husker.. Lite sidedrenering som vil sprute på den motsatte skiva i vanndammer. (Og vanndammer krysser man ofte rett etter en oppbremsing, og så parkerer men rett etter dette f.eks. inn til en butikk. Voila, skeive skiver..)

Fatter fikk bytta skiver 3 ggr. på F*rd på Granadaen før de ga opp, og fatter også.. Med litt omtanke og annen kjørestil gikk det greit. Har også sett folk som har laget større beskyttelsesplater/skvettlapper for å beskytte mot sidesprut, så han er neppe alene om problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pappa hadde scorpio 2.0 i med automat og den var det ikke skjeive skiver på så lenge vi hadde den og den kjørte han i 180000, men mest pendling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg "fått" nye skiver fra BilXtra, skal sende inn dei gamle for å sjå om eg får godkjent reklamasjonen.

 

Calipperen glei lett, det var ingenting bak skivene, alt var korrekt.

 

hadde med meg ein gammal ford mekanikar.

 

men blir sikkert ikkje godkjent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.