#1 Skrevet Oktober 9, 2005 Da jeg kjøpte Audien min fikk jeg ikke med vinterdekk, grunnet tidligere eier skulle ha disse på sin Passat stv. Og så skal jeg nå handle meg komplett felg og dekkpakke til vinteren. Noen som vet standard inpress? På de originale Audi felgene jeg har nå....8x18" Avus (S4, S6 og S8) felgene jeg har nå, er det spacere på? De har inpress ET48!! og da er det såvitt klaring med caliptere foran. Noen som har ideer om hvilke felger som passer og hvilket inpress? (Prøvde noen idag, men da ble senteret på den felgen for stort i forhold til spacerene sine senter) Jeg må ha minimum 16" felger, og vurderer RS4 eller RS6 replika i 16" med 205.55-16. (Blir vel Continental eller Michelen dekk) Hvis det er noen som har noen felger tilsags i Ålesund området er det bare å sende meg en mail eller PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2005 Ifølge den klistrede tråden på dekk/felg, så skal det væer ET 45 på bilen din. Hvorvidt dette stemmer vet jeg lite om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2005 På min 2002 A6 avant quattro 1,8T står det at orginal impress er 42 i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2005 Mener det var Et48 som stod på S AVUS felgene mine, og da har jeg 10mm spacere foran og 5mm spacere bak. Men det er foran som er problemet, grunnet calipter er så stor. Har ca. 3-4mm å gå på mellom felg og calipter nå. Prøvde noen 16" felger med ET38 og da tok de inn i calipter med en gang....og som sagt spacer senterhull passet ikke. Ble for løst i senter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2005 På min 2002 A6 avant quattro 1,8T står det at orginal impress er 42 i vognkortet Og jeg kjører på 8*19" et38 med 235/35 dekk på mine sommerhjul... dette passer perfekt uten problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2005 he he.... ja ja.....gøy å se etter felger og dekk. Ingen kunne garantere at noen felger de hadde ville passe på min Audi A6 2.7T Quattro Avant. (Møller i Ålesund, var faktisk heller ikke sikker. De mente det var best å bestille originale 16" felger fra Audi som var levert med denne bilen.) Har idag kontaktet tidligere eier om han vil selge felgene som stod på Audi'en og som han skal bruke på Passaten sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2005 Ta deg en tur til Dekkbaron1 i Fremmerholen å få prøvd på noen felger. De selger Nokian Rsi til en meget bra pris også. Gå inn på www.dekkbaron1.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2005 Takker for tips.... Sendte dem en mail isted. Fikk svar om at det var bare å ta meg en tur innom så skulle de finne et godt tilbud til meg. Fikk et tilbud på 16" RS4 replica med Nokia Hakkepelita 4 205/55-16" til 8300kr.....sykt mye billigere enn hos andre dekkforhandlere i Ålesund. Han mente at de felgene skulle passe på biler med store bremser, som f.eks S4, S6, A6. Men skulle ta meg en tur bortom for testing. ca. 5 dagers leveringstid på RS4 felgene...men det er ikke noe stress. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...