problemer med diff i 90 2,3q

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på om noen har vært ute for dette, eventuelt vet hva som er feil... Tidligere når jeg trykket på diff sperra så skrudde abs'en seg automatisk av, det har den sluttet med : klø : En kamerat tror ikke at sperra funker, og siden vinteren snart kommer kunne det vært interesant og få sving på den igjen... noen meninger?

 

Mvh Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide du kom deg på forumet Tommy;)

 

Håper det ordner seg med "trøbbelet" ditt, vi kunne jo sjekket om den funket på lørdag da, litt dumt sånn i ettertid at vi ikke gjorde det da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide du kom deg på forumet Tommy;)

 

Håper det ordner seg med "trøbbelet" ditt, vi kunne jo sjekket om den funket på lørdag da, litt dumt sånn i ettertid at vi ikke gjorde det da!

 

tenkte jeg skulle men glemte det i farta blei jo litt gøy der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke mye lyd i dere nei : rolleyes:P (bump)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt å sjekke om sperra fungerer da. Finn deg en grusplass og kjør rundt i sirkel med sperra på, hvis den "spinner" på innerhjulet så fungerer sperra.

Enkelt og greit!

 

Ps. kjør sakte! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, har nå funnet ut at sperra fungerer, men det er litt tungvindt og klatre under bilen for å skru den på(dårlig plass var det der og..) : haha :

 

Tok ut baksete og skjekka den lille dingsen som styrer sperrene, her var det "sug" men ikke mye, skal det være mye eller bare litt? så har vel funnet ut at feilen må ligge under i det lille vite "huset" som styrer armen som går til sperra...

 

Har ikke dilla mye med bil så beklager alle utrykka... Hørtes dette ut til å være helt på trynet? eller kan dette stemme? noen andre som har hatt problemer med det lille vite "huset"?

 

Takker for alle svar!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har hatt samme problem :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel flere som har hatt problemer med at armen til sperra ruster fast, eller evt setter seg fast i store mengder dritt. Hvis du får noen andre til å operere sperra mens du selv er under bilen kan du jo se hva som skjer der. Prøv å koble vakuumklokka fra armen inn til diffen for å se om klokka beveger seg og prøv å bevege arma på diffen manuelt. Kan være en ide med fritthengende bakhjul så du kan dreie litt på de. Sperra slår uansett ikke inn om den treffer ei tann på et tannhjul (om du skjønner).

Generelt kan det være greit å operere sperra av og til, ut fra parkeringsplassen eller noe. Bare du kjører rett frem og sakte så har jo ikke underlaget noe å si :)

Grunnen til at abs'en ikke kobler ut er at det også er en bryter i enten vakuumklokka eller på diffen (er litt usikker), og denne må slåes inn for at diffstyringa skal 'vite' om diffen er på eller av. Og hvis alt sitter fast...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel flere som har hatt problemer med at armen til sperra ruster fast, eller evt setter seg fast i store mengder dritt. Hvis du får noen andre til å operere sperra mens du selv er under bilen kan du jo se hva som skjer der. Prøv å koble vakuumklokka fra armen inn til diffen for å se om klokka beveger seg og prøv å bevege arma på diffen manuelt. Kan være en ide med fritthengende bakhjul så du kan dreie litt på de. Sperra slår uansett ikke inn om den treffer ei tann på et tannhjul (om du skjønner).

Generelt kan det være greit å operere sperra av og til, ut fra parkeringsplassen eller noe. Bare du kjører rett frem og sakte så har jo ikke underlaget noe å si :)

Grunnen til at abs'en ikke kobler ut er at det også er en bryter i enten vakuumklokka eller på diffen (er litt usikker), og denne må slåes inn for at diffstyringa skal 'vite' om diffen er på eller av. Og hvis alt sitter fast...

 

 

okei, har jo hatt bilen oppe på bukker bak, satte på sperra manuelt ved å dra armen ut(ingen stor motstand eller rust der) når jeg da snurrer på hjulet går det andre motasatt vei, da skal visst sperra funke!(eller...?) Men det er ett eller anna i det vite huset (er det det som heter vakumklokka kansje?) som ikke funker som det skal og gjør at jeg ikke får skrudd på sperra ved hjelp av vakumtrykket og det er det jeg lurer på om noen har hatt problemer med! fikk det heller ikke ut siden siden jeg måtte bruke bilen neste dag og det begynte og bli seint... men kommer sterkere igjen etter helga... takk for all hjelp uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, har jo hatt bilen oppe på bukker bak, satte på sperra manuelt ved å dra armen ut(ingen stor motstand eller rust der) når jeg da snurrer på hjulet går det andre motasatt vei, da skal visst sperra funke!(eller...?) Men det er ett eller anna i det vite huset (er det det som heter vakumklokka kansje?) som ikke funker som det skal og gjør at jeg ikke får skrudd på sperra ved hjelp av vakumtrykket og det er det jeg lurer på om noen har hatt problemer med! fikk det heller ikke ut siden siden jeg måtte bruke bilen neste dag og det begynte og bli seint... men kommer sterkere igjen etter helga... takk for all hjelp uansett!

 

Okei, da fungerer sperra, det er bra. På diffstyreboksen under setet går det tre slanger. Den lengst mot passasjersida er vakuum inn fra vakuumtank/manifold. De to andre er utkobling/innkobling av sperra. Hvis du kobler slangene fra boksen og suger på de : smil : skal du kunne koble ut og inn sperra. Prøv, så finner du ut om slangene og alt er som det skal være fra diffstyringa og ned til diffen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da fungerer sperra, det er bra. På diffstyreboksen under setet går det tre slanger. Den lengst mot passasjersida er vakuum inn fra vakuumtank/manifold. De to andre er utkobling/innkobling av sperra. Hvis du kobler slangene fra boksen og suger på de : smil : skal du kunne koble ut og inn sperra. Prøv, så finner du ut om slangene og alt er som det skal være fra diffstyringa og ned til diffen.

 

okei, har fikla litt med de, fikk skrudd av sperra, men ikke på... men syntes det var så lite sug, skal det være mye eller bare litt?

 

opp på bukker igjen imorra da... må jo ha sperre til vinteren :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da funka sperra!:D

Det var dette hvite vakum huset som var gåent, eller lakk. Gikk amokk med epoxy lim og nå fungerer det helt perfekt!

 

Takk for hjelpa folkens! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden din. Men hva i helvete skal du med sperre til vinteren? Brukes kun for å få igang piruetter allikevel. Og de tåler ikke servopumpene i lengden har jeg smertelig erfart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva har servopumpa med sperra å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servopumpa har ingenting med sperra å gjøre, men hvis du spinner piruetter så holder man gjerne maks rattutslag samtidig som man holder et ganske høyt turtall på motoren, dette er ikke servopumpa noe særlig glad i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden din. Men hva i helvete skal du med sperre til vinteren? Brukes kun for å få igang piruetter allikevel. Og de tåler ikke servopumpene i lengden har jeg smertelig erfart...

 

Er du litt proff så holder du ikke rattet i fullt rattutslag når du drar piruetter ( øvelse gjør mester :P ).

 

Hva gjelder sperra så må jeg si at den har ett langt større bruksområde enn kun for å få i gang piruetter. Låst bakdiff vil gi deg en overstyrt bil både på tørt, vått og glatt :) På vintertreffet så lærer man kjapt verdien av sperren når man får øvd seg litt. Det er ikke halvparten så morro uten. Det er forøvrig mange som kjører med sperra på under asfaltkjøring på bane også. Klipp den blå/hvite ledningen som går til styringsboksen underbaksetet så skrur ikke sperra seg av når du får opp farten heller : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel audi uten sperrer er som å kjøre forhjulstrekk...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.