#1 Skrevet Oktober 10, 2005 Har skrudd og klødd meg mykje og finn ikkje ut av det . Den bruker mykje bensin og går dårlig, sjekket det meste av sensorer og får de måleverdiar som er oppgitt i Haynes boka. Det ser ut til at hallgiveren er ok, men det kjem olja inn i fordelaren. Ligg nokon dråpar i lokket når eg tar det av, kan dette resultera i at hallgivaren ikkje fungerar tilstrekkelig? Las og på http://www.20v.org at dersom første lyddemper er blitt tukla med eller litt deformert kan det oppstå mottrykk i eksosanlegget. Den er ikkje heilt som den skal for når eg ristar i eksosrøret kjem det lydar frå lyddemperen. Takker for hjelp for alle hestane bør virka til vinteren og eg begynnar å gå lei feilsøking utan resultat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2005 Hvis den bruker mye bensin og går dårlig,så ville jeg sjekket tenningen din.Det var det som var problemet i mitt tilfelle.Blandingen din er nok feil. Ang det andre spm ditt,så skal det forsåvidt ikke være noe væsker i fordeler lokket da dette skal være helt tett. Det med eksosanlegget ditt kan være at innmaten i katalysatoren har løsnet og vridd seg.Jeg har det samme problemet på min,dette resulterer i høy rasle lyd og sperring på turtallet når motoren er varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2005 Jeg måtte skifte fordeleren på min 2.3 20V pga masse olje inni. Kom av en lekk O-ring eller pakning om du vil rundt "foten" av fordeleren. Bilengikk mye bedre etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2005 Det er lyddemparen som lagar lydar. Katalysatoren er tom, renska den i ren forbannelse i håp om at den var tett... Men fordelaren, eventuelt andre tenningsdeler, skal reparerast. Er det mulig å sjekke fortenninga med sånn blinkelampe som skal koblast til første sylinderen? Kor finn eg TDC merket på veiva? Bak på svinghjulet eller foran på reimskivene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2005 Du skal nok kunne bruke en slik blinkelampe til å sjekke tenningen.Tror den skal være på svinghjulet,men er ikke sikker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2005 Ringte ein ekspert på elektronisk motorstyring i dag, Avgass & turboteknikk i nordheimsund, og han sa at sannsynligvis var både fordelar og hallgivar i brukbar stand. Og at det sannsynligvis var TDC merker både på svinghjulet og reimskivene. Audi var flinke til å merka sånne ting godt, og på fleire plassar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...