Anbefalte innlegg

Har skrudd og klødd meg mykje og finn ikkje ut av det : bh : . Den bruker mykje bensin og går dårlig, sjekket det meste av sensorer og får de måleverdiar som er oppgitt i Haynes boka. Det ser ut til at hallgiveren er ok, men det kjem olja inn i fordelaren. Ligg nokon dråpar i lokket når eg tar det av, kan dette resultera i at hallgivaren ikkje fungerar tilstrekkelig?

 

Las og på http://www.20v.org at dersom første lyddemper er blitt tukla med eller litt deformert kan det oppstå mottrykk i eksosanlegget. Den er ikkje heilt som den skal for når eg ristar i eksosrøret kjem det lydar frå lyddemperen.

 

Takker for hjelp for alle hestane bør virka til vinteren og eg begynnar å gå lei feilsøking utan resultat : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den bruker mye bensin og går dårlig,så ville jeg sjekket tenningen din.Det var det som var problemet i mitt tilfelle.Blandingen din er nok feil.

 

Ang det andre spm ditt,så skal det forsåvidt ikke være noe væsker i fordeler lokket da dette skal være helt tett.

Det med eksosanlegget ditt kan være at innmaten i katalysatoren har løsnet og vridd seg.Jeg har det samme problemet på min,dette resulterer i høy rasle lyd og sperring på turtallet når motoren er varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte skifte fordeleren på min 2.3 20V pga masse olje inni. Kom av en lekk O-ring eller pakning om du vil rundt "foten" av fordeleren. Bilengikk mye bedre etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lyddemparen som lagar lydar. Katalysatoren er tom, renska den i ren forbannelse i håp om at den var tett... : klø : Men fordelaren, eventuelt andre tenningsdeler, skal reparerast.

 

Er det mulig å sjekke fortenninga med sånn blinkelampe som skal koblast til første sylinderen? Kor finn eg TDC merket på veiva? Bak på svinghjulet eller foran på reimskivene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal nok kunne bruke en slik blinkelampe til å sjekke tenningen.Tror den skal være på svinghjulet,men er ikke sikker??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte ein ekspert på elektronisk motorstyring i dag, Avgass & turboteknikk i nordheimsund, og han sa at sannsynligvis var både fordelar og hallgivar i brukbar stand. Og at det sannsynligvis var TDC merker både på svinghjulet og reimskivene. Audi var flinke til å merka sånne ting godt, og på fleire plassar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.