Problem med skrue på kaliper foran på Coupe?

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få byttet demperene fremme på Coupen min.Skruen til kaliperene sitter no skikkelig fast.Har ikke fått løsnet disse enda.Lurte på om noen hadde et tips.Har fått tips om å bruke en forlenger til å dra det av med,men er litt redd for å gjøre mutteren rund eller at den knekker hvis jeg tar i så mye?Etter jeg får av denne mutteren,er det noe jeg bør passe på?Skal bytte demper og fjører i samme slengen.

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg nye bolter og muttre. Så om du i verste fall drar hodet av bolten banker du bare ut restene og setter inn nytt.

Alternativet er å bruke masse varme, rustløser og tålmodighet for å løsne greiene. Selv kjøper jeg heller nytt, så er jeg sikker på at jeg ikke sitter med skjegget i postkassa når noe knekker.

 

EDIT: Hmm, var litt rask til å svare der, skulle kanskje lest problemstillingen på nytt.

Hvorfor må du av med (bremse)kaliperen for å skifte støtdempere?

Når jeg skrev over om nye deler tenkte jeg på nr 27+28.

Du skal vel ikke trenge å skru løst mer enn 2x 27+28 og 9 for å få ut fjærbeinet.

demper.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg der.Skal ta forhjulskontroll denne uken og de sa at det var greit å få satt på de nye demperene og senkefjørene før kontrollen,men hvis jeg ikke rekker dette er det vel ikke helt krise uansett vel?Trenger vel ikke en ny forhjulskontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,kanskje jeg var litt rask med problemstillingen min og : smil : hehe.

Mulig jeg tenkte litt feil nå.Var kanskje dette jeg mente når jeg skulle bytte drivledd tror jeg.Da må jeg av med den bolten til kalipperen =)

 

Tror jeg glemte meg litt bort.Beklager.

Er nok sant som du sier.Bare å skru av den bolten og mutteren på hver side så fjærbeinet løsner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulkontrollen må du ta etter du har senket bilen. Når du endrer kjørehøyden endres også hjulvinklene og kontrollen/justeringen justerer inn denne endringen. Hvis du først kontrollerer, og deretter setter på senkesettet vil du få feil hjulvinkler og dermed endel unormal dekkslitasje.

I tillegg får du ikke godkjent senkesett i vognkortet om det ikke er utført hjulkontroll _etter_ senkingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da.Ok.Da er det like greit å få satt på senkesetttet og nye dempere fortere enn svint like så greit.

Men som jeg skrev i en annen tråd her,så har jeg avstandsforskjell på h og v side på bilen.Burde ha fått fikset dette før den kontrollen også helst vel da.Siden dette også gjør utslag på vinkelen vil jeg tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg svarte vel på den tråden også :)

Jeg ville fått fikset den andre feilen før hjulstillingskontrollen også ja, for det du vil få forskjell på høyre og venstre side og det er ikke sikkert folka på biltilsynet vil godkjenne det. Som du nevnte kunne det være feil bærebro montert, i så fall er det jo en smal sak å bytte den i full fart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det er så lett som du sier =)

Er ikke noen guru til å skru enda,hehe.Hjertelig takk for svar.Må fikse dette snarest nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.