#1 Skrevet Oktober 10, 2005 Har problemer med å få byttet demperene fremme på Coupen min.Skruen til kaliperene sitter no skikkelig fast.Har ikke fått løsnet disse enda.Lurte på om noen hadde et tips.Har fått tips om å bruke en forlenger til å dra det av med,men er litt redd for å gjøre mutteren rund eller at den knekker hvis jeg tar i så mye?Etter jeg får av denne mutteren,er det noe jeg bør passe på?Skal bytte demper og fjører i samme slengen. Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2005 Kjøp deg nye bolter og muttre. Så om du i verste fall drar hodet av bolten banker du bare ut restene og setter inn nytt. Alternativet er å bruke masse varme, rustløser og tålmodighet for å løsne greiene. Selv kjøper jeg heller nytt, så er jeg sikker på at jeg ikke sitter med skjegget i postkassa når noe knekker. EDIT: Hmm, var litt rask til å svare der, skulle kanskje lest problemstillingen på nytt. Hvorfor må du av med (bremse)kaliperen for å skifte støtdempere? Når jeg skrev over om nye deler tenkte jeg på nr 27+28. Du skal vel ikke trenge å skru løst mer enn 2x 27+28 og 9 for å få ut fjærbeinet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2005 Enig med deg der.Skal ta forhjulskontroll denne uken og de sa at det var greit å få satt på de nye demperene og senkefjørene før kontrollen,men hvis jeg ikke rekker dette er det vel ikke helt krise uansett vel?Trenger vel ikke en ny forhjulskontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2005 Hmm,kanskje jeg var litt rask med problemstillingen min og hehe. Mulig jeg tenkte litt feil nå.Var kanskje dette jeg mente når jeg skulle bytte drivledd tror jeg.Da må jeg av med den bolten til kalipperen =) Tror jeg glemte meg litt bort.Beklager. Er nok sant som du sier.Bare å skru av den bolten og mutteren på hver side så fjærbeinet løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2005 Hjulkontrollen må du ta etter du har senket bilen. Når du endrer kjørehøyden endres også hjulvinklene og kontrollen/justeringen justerer inn denne endringen. Hvis du først kontrollerer, og deretter setter på senkesettet vil du få feil hjulvinkler og dermed endel unormal dekkslitasje. I tillegg får du ikke godkjent senkesett i vognkortet om det ikke er utført hjulkontroll _etter_ senkingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2005 Uff da.Ok.Da er det like greit å få satt på senkesetttet og nye dempere fortere enn svint like så greit. Men som jeg skrev i en annen tråd her,så har jeg avstandsforskjell på h og v side på bilen.Burde ha fått fikset dette før den kontrollen også helst vel da.Siden dette også gjør utslag på vinkelen vil jeg tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2005 Ja jeg svarte vel på den tråden også Jeg ville fått fikset den andre feilen før hjulstillingskontrollen også ja, for det du vil få forskjell på høyre og venstre side og det er ikke sikkert folka på biltilsynet vil godkjenne det. Som du nevnte kunne det være feil bærebro montert, i så fall er det jo en smal sak å bytte den i full fart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2005 Får håpe det er så lett som du sier =) Er ikke noen guru til å skru enda,hehe.Hjertelig takk for svar.Må fikse dette snarest nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...