#1 Skrevet Oktober 10, 2005 Noen som vet å mye de orginale stempla tåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2005 Regner med at det er turbotrykk du mener? Min egen, en chippa a4 har jeg iallfall målt til 1.2 bar og det har den nok gått med ei stund. Originalt mener jeg den skal lade omtrent 0.5. a4TS 180 hesteren går på omtrent 0.8 og når den chippes vil jeg tro at den også havner på ca 1.2 . Råder, stempler, blokk, veiv og topplokk er likt på¨150 og 180 hesteren, men det er vel forskjell på motorstyringa som utgjør forskjellen tror jeg. Mulig at turboen også gir mer flow på 180 hesteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2005 Han tenker sikkert på hk regner jeg med. Kjører jo med 1.3bar i ladetykk uten problem jeg så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2005 Stemmer det Tom Are...var antall hk jeg lurte på....litt dårlig formulert kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2005 Tja... 1.BillyT (vortex) tok vel ut 461 whp av sin "standard" AWP motor (150hk Golf) med kun eksterne oppgraderinger. (stemplene er nok ikke stort forandret siden AEB motoren) og sånn døde den motoren: "65 shot on 26.5 psi... was making 460 plus to the wheels when it let go..." Her er tråden om hans motor død http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=573803&page=1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2005 Rådene går før stemplene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2005 Rådene går før stemplene.... Er fult klar over det Roar:) Men det var ikke det jeg spurte om heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2005 Generelt så kan man si at de ikke kan tåle de orginale 150hk med dårlig map, til å tåle 490whp+ (1.BilliyT med 337 GTI motor) med bra map og riktig fuel. 1.BillyT hjemmeside Personlig ville hadde jeg nok tenkt meg om to ganger i det man passerer 350 (motor) hk dog litt avhengig av oppsett og ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2005 AEB stemplene er veldig gode dem. Jeg ser ingent grunn til å bytte dem ut før man snakker 500+ hk (med mindre du trenger mindre komp eller mere borr) rådene må byttes. AEB stemplene er nok smekrere og sterkere enn f.eks. AAN/ABY stemplene, og dem klarer jo fint jobben til 600+ på en femmer. Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...