HASTER!! ledningsnett hjelp...

Anbefalte innlegg

jeg har en golf 2 TD som jeg skal sette i bensin motor i fordi td motoren gikk føyken! jeg har da en bensinmotor og alt jeg trenger uten om ledningsnettet..

men er det lettest og bygge om til gasser eller innsprut? jeg hadde i bensin motor en gang uten og bytte ledningsnett men det funka dorlig siden jeg ikke hadde ledningene som skal kobles på gassern!! og da brukte den over 2liter på mila... håper det er noen som kan hjelpe meg med dette da bilen må gå på torsdag : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forgasser er vel det letteste å bygge om til selv om det faktisk er noe elektronikk drit på 2e2 forgasseren. Bygger du med innsprut må du jo også ha med en evt. styreenhet pluss matepumpe i tanken og høytrykkspumpe under bilen. Et tips er å tilpasse en weber 32/32 forgasser fra eldre Ford 2 litere. Sitter f.eks på sierra. Denne er fullstendig fri for elektrofjaserier og enkel å justere pluss at den skal unne gi litt mer suppe enn 2e2 gasseren. Det som da trenger strøm er vel bare coilen. Er derimot litt usikker på hvordan den kobles, men det er det kanskje andre som kan hjelpe deg med. Ledninger til starteren og dynamoen sitter vel der fra før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde jeg fått tak i en sånn forgasser hadde det jo ikke vært no problem!! takk for tipset :)

og da trenger jeg jo ikke bytte ledningsnett... er jo i og for seg bare gassern som er problemet! så en gasser uten all den elektronikken som er orginalt så hadde jeg jo hatt en bil som startet i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.