Ulyd i gearkasse? på 89 Coupe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en 89 Coupe 2.3E som har en irriterende "ule lyd" nesten som et gåent hjullager.

 

Virker som lyden kommer fra gearkassa, nærmere bestemet diffen. Lyden er hastighets bestemt, og er ganske jevn hele tiden uansett pådrag, den er også jevn i svinger. Har bytta olje på kassa uten noen form for forbedring. Noen som har erfaring med dette? Er det et kjent problem? Kan det være noe annet?

 

Fint hvis noen har et dugelig svar... Lyden går meg på nervene

: eek :

 

-R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager i kassa. Er det på alle gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skriver at lyden er hastihetsavhengig regner jeg med at den er på alle gir! I så fall må det være noe som går rundt i kassa da hjulene går rundt.

Opplagring på diffrensial, opplagring av hovedakselen i kassa. Uansett må du vel demontere kassa og saumfare alle lagre og drev for å kunne få det vekk. Redd det blir en møkkajobb uansett. Desverre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm... Da er feilen der jeg trodde. Uler like jævlig på alle gir, også i fri... så er nok lager i diffen.

Er det mye jobb å bytte lagerne? Eller skal jeg bare få tak i en brukt kasse med en gang? Noen som har?

 

-R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump.. Ingen som ha erfaring med dette?

 

-R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en ule-lyd på den org. -89 CQ kassa mi. Det var lager enten på kronhjul eller pinjong. Til slutt gikk det til h......e og mistet framdriften da kronhjul og pinjong gikk fra hverandre. Klarte å rygge faktisk så rygget det siste stykket hjem : smil :

Bytt kasse. Enklest og billigst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det blir bytte ja... Har et par kasser på hånden nå :)

 

-R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.