Anbefalte innlegg

Har problemer med at temperaturen går i topp på motorn på min audi a4 turbo 95mod.er det noen som vet årsaken?? :confused:

Det vart skiftet kjøleveske og motor olje på biln for ca.20mil sia og nivået på olje å vann er som det skal.

Det er nesten som om motor koker over :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 ting som faller meg inn:

 

Temp føleren: Gir den rett signal, slik at motoren faktisk er så varm som måleren sier. Faktisk hørt, sett at den koker?

 

Termostaten: Kanskje denne henger og ikke åpner for sirkulasjon som den skal.

 

Vannpumpa: Er denne defekt vil ikke vannet sirkulere rundt i motoren og da vil det vannet som er nærmest motorblokka bli for varmt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på at det er vann pumpa di. Er slangene nede på radiatoren kalde, mens de i toppen er kokvarme? Klem en del ganger på slangen oppe så ser du antagelig at temperaturen synker på måleren.

Hadde samme problem tidligere i sommer selv. Da var pumpehjulet av plast sprekt så det ikke fulgte med akselen rundt lenger. Koster drøyt 700,- hos møller med rabatter og innbytte av pumpe. Ikke noe serlig billigere noe annet sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt termostat som jeg prøver først,det kostet ikke så mye så det er ikke nøye!

Ska sjekke pumpen i dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.