#1 Skrevet Oktober 11, 2005 Har problemer med at temperaturen går i topp på motorn på min audi a4 turbo 95mod.er det noen som vet årsaken?? Det vart skiftet kjøleveske og motor olje på biln for ca.20mil sia og nivået på olje å vann er som det skal. Det er nesten som om motor koker over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2005 3 ting som faller meg inn: Temp føleren: Gir den rett signal, slik at motoren faktisk er så varm som måleren sier. Faktisk hørt, sett at den koker? Termostaten: Kanskje denne henger og ikke åpner for sirkulasjon som den skal. Vannpumpa: Er denne defekt vil ikke vannet sirkulere rundt i motoren og da vil det vannet som er nærmest motorblokka bli for varmt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2005 99% sikker på at det er vann pumpa di. Er slangene nede på radiatoren kalde, mens de i toppen er kokvarme? Klem en del ganger på slangen oppe så ser du antagelig at temperaturen synker på måleren. Hadde samme problem tidligere i sommer selv. Da var pumpehjulet av plast sprekt så det ikke fulgte med akselen rundt lenger. Koster drøyt 700,- hos møller med rabatter og innbytte av pumpe. Ikke noe serlig billigere noe annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2005 Har bestilt termostat som jeg prøver først,det kostet ikke så mye så det er ikke nøye! Ska sjekke pumpen i dag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...