#1 Skrevet Oktober 11, 2005 Høyre kjørelyset mitt bake er deffekt, jeg har prøvd å skifte pærer, og byttet om høgre/venstre brett som pærene er festet i. Men likevel så fungerer det ikke. D må da altså være en feil fra koblingen fra pærebrettet og fremover. Men hva kan være galt? Noen som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2005 Hva slags bil har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2005 2001 mod Golf 4 Gti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2005 Hmmm. Da var jeg ikke så sikker likevel. Er usikker på om denne har egen lystyreenhet. Hvis den har det må du antakelig på et verksted å slett feilminnet på den før pæra vil lyse igjen. Veit det er sånn på Touran iallfall, men er litt usiker på din. Beklager Ehh du? Er bilen din en import bil? I så fall er det vel blitt koblet kjørelys på den og da hadde jeg villet sjekke kontakta og ledninger bak på lysbryteren. Sjekk også om det er parklys foran på samme sida da dette er koblet i samme kretsen. Sikringer a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2005 nei, det er ikke import. ledningene inn til kontakten såg bra ut, men videre fremover har ikke jeg fått sjekket. Kan jo mulig være et brudd Høgre parklys er tatt ut da, fordi det har gått, kanskje det også kan være en mulighet, hehe Sikringer har ikke jeg sett så mye på, er usikker på hvilken det er, det var 2 stk til kjørelys på bilen, men det er jo 3 av 4 som fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2005 Er vanlig at det er vannlekkasje i baklyktene på Golf IV som igjen fører til at det blir korrosjon/irer i kontakten inn på baklykta.. sjekk den om denne er fin, eventuellt fyll den opp med kontaktspray. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2005 Hmm. tatt ut pæra i parklyset sier du? Er den sunn den også eller? I så fall hadde jeg sjekka opp sikringen til parklys på h.side. Park og kjørelys bak er det samme skjønner du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2005 Jeg hadde også dette problemet på gamlebilen min, skaffa ny pære til baklyset og det var fortsatt dødt. Tenkte jo seff. ikke på å sjekke om noen andre lys funka. Det viste seg at det var den sikringa som gikk til ene baklyset og ene parklyset som var gåen pga. jordfeil på tilhengern min! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg hadde også dette problemet på gamlebilen min, skaffa ny pære til baklyset og det var fortsatt dødt. Tenkte jo seff. ikke på å sjekke om noen andre lys funka. Det viste seg at det var den sikringa som gikk til ene baklyset og ene parklyset som var gåen pga. jordfeil på tilhengern min! Har samme problem med T4 og nye T5. Dette er et sikringsproblem. Bilene er blitt kjørt med henger med dårlig joring og dette slår ut sikringene hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2005 Hmm, da for jeg ta å sjekke sikringer, og da kan jo være mulig det ikke fungerer siden parklyset fremme er gått. Skal ta å bestille nye på Dioder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har nå vært ute i en T5 4motion og funnet sikringen. Det er ingen logikk i hvilken sikring det er. På denne var det en liten 5A skring. Sikringsboksen i dashbordet har tre rekker med sikringer, de to ytterste rekkene har store sikringer, mens den midterste rekken er liten. Det var en av disse små som var røket. Det er bare å sjekke en etter en nøye for å finne den som er kaputt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 12, 2005 Ok, det skal jeg gjøre Litt kjekt å ha to baklys nå når høstmørket brer seg ute, for ikke å snakke om at det virker svært giddalaust å ikke ha skiftet, hehe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 12, 2005 Nå skiftet jeg sikring til parklys, så nå funker det:) Hadde aldri trodd at det skulle ha noen sammenheng med baklyset, tusen takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2005 Nå skiftet jeg sikring til parklys, så nå funker det:) Hadde aldri trodd at det skulle ha noen sammenheng med baklyset, tusen takk for hjelpen Aaah, morro at det funket. Nå skal jeg skryte til gutta på VW her i Førde, de er nemlig ikke klar over denne feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 19, 2005 Unnskyld at jeg er litt frekk nå.... Men hvilken planet ligger sykkylven på? Det er INGEN som har kjørelys bakover. Baklysene blir ALLTID regnet som parklys. Og slik har det vori i ÆILLE år (som vi sier her oppi gubbedalen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 19, 2005 Nå skiftet jeg sikring til parklys, så nå funker det:) Hadde aldri trodd at det skulle ha noen sammenheng med baklyset, tusen takk for hjelpen Baklysene kommer på med parklysene, ikke sant? Og derfor er baklysene en del av parklys-kretsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...