Vibrasjon fra svinghjul A4 1,8TQ 2002

Anbefalte innlegg

: klø : Etter att MTM chip ble montert tålte ikkje den orginale clutch`n påkjenningen.Da ble det montert MTM clutch.Men nå er problemet att det blir kraftig vibrasjon ifra svinghjulet under pådrag særlig i 3-4-5 gear fra 2400 omdr.-3000 omdr.(Kjennes ut som kast i mellomaksling på ein gammal volvo.)Rister i heile bilen.

Er det noen som har noen gode tips/meininger/erfaringer med dette problemet?

Dere andre som har chippet og byttet clutch på samme type bil,har dere byttet svinghjul?

Chippen skal gi 190hk og maks 310nm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende svinghjulet har tatt skade som følge av varmgang e.l. hvis den første clutchen ikke holdt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen ble byttet med en gang jeg merket att den slurte.Brukte den maks 300km før den ble byttet.Og den ble kjørt rolig uten noe form for stor påkjenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er på jordet nå, men hvis du har delt svinghjul som jeg har, så må du bytte svinghjul. Selvfølgelig hvis du er sikker på at det er svinghjulet da, vel å merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har delt svinghjul .Var igrunnen planen og bytte svinghjulet og.Men ble opplyst fra de som byttet clutchen att det skulle være unødvendig men ser ut som jeg må gjøre det og ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostbar jobb det da. skjønner ikke hvorfor de ikke gjorde det da de skiftet clutchen din. Det er jo samme jobben!!!: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen formeining om pris på svinghjul til min bil og eventueelt hvor jeg kan få tak i dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste tipset jeg kan komme med der, for ikke å villede deg. Ring Mekonomen eller Møller. Mekonomen har du bra rabatt til. Men ca. 3-4000,- tror jeg nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster rundt 10' for de fleste dobbelmassesvinghjul hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm det var dyrt vil jeg si. Min bil f.eks. koster det rundt 10000,- å få skiftet svinghjul, det er med skifte av clutch også. Jeg vet at jeg har delt svinghjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.