#1 Skrevet Oktober 29, 2004 Min gamle S4 var så flink at den kjente når tempen ble høy nok, og startet med en gang det var blitt varmt nok til å bruke den, uten at jeg "aktiverte" klimadelen...... Dette er kanskje en "option" får å holde systemet oppe? Ikke vet jeg, men det var greit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2004 Så lenge anlegget står på "auto" skal snøkrystall-symbolet komme på med en gang temperaturen ikke er for lav. Sånn er forresten både det eldre og det nyere anlegget også. De med manuell AC kan stort sett bare la AC-knappen være på hele året, så vil det funke på samme måte. Enkelte biler er slik at de kan kjøre kompressoren i kaldt vær også så lenge man har på resirkulering slik at fordamperen ikke fryser igjen. Det sitter uansett en sensor der som kutter kompressoren hvis det blir isdannelse, så ingen fare. Sier det igjen - kjør kompressoren mest mulig, så holder anlegget lengst. Å bruke kompressoren kun når det er behov for nedkjøling om sommeren er en fin måte å få anlegget til å ryke på.. De med manuell AC har forhåpentligvis også skjønt at det er fint å sette på AC og skru opp varmen litt for å få temperert luft, å kjøre på max kulde og AC på er bare en fin måte å bli forkjølet på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2004 hmm, mitt stod ikke på auto, det vet jeg... Litt derfor jeg trodde det var klimadelen i anlegget som hadde ferdig innlagt start ved varme dager, i kulda, ehh, litt knotete forklart, men, men, men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2004 Med klimaanlegg vil kompressoren gå så mye som mulig, det vil si alltid så lenge det ikke blir alt for kaldt ute så lenge man ikke skrur den av.. Dette er også best med tanke på anleggets holdbarhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2004 Litt sånn derre halvOT her men, Jeg byttet nettopp kupevite på bilen min fordi den gamle vist seg å ha et gåent lager. Men jeg er fortsatt ikke imponert over hvordan det blåser ut av dysene. På HI er det omtrent som på 2 i en annen bil og på LO er det bare såvidt jeg kan kjenne at det kommer luft ut. Noe pollenfilter er det nok ikke på bilen min så er det da noen som har noen tips? Eyvind, du har samme klimaen som meg, får du bakoversveis av vifta di? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...