Anbefalte innlegg

Det er også en klikking i bilen. Når jeg rygger og svinger klikker det en gang, ganske høyt. Retter jeg opp og kjører forover klikker det en gang på samme viset. Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan høres ut som du har et gåent drivledd ut i fra det forteller her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var drivledd burde det kanskje klikke mer enn én gang? Nå har jeg aldri hørt et gåent drivledd, så er langt fra sikker på det.

Kan kanskje også være en mulighet for gåent fjærbeinslager, og at det er derfra lyden kommer. Du hører ikke litt mer konkret hvor lyden kommer fra da?

Foran/bak, høyre/venstre osv.

Klikker det hvis du står i ro og svinger fra fullt utslag til fullt utslag motsatt side, eller er det bare kombinasjonen rygge-kjøre som gir lyden?

Klikker det hvis du drar på brekket og slurer litt på revers og så på 1. gir? (altså drivverk - mellomaksling eller lignende)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var drivledd burde det kanskje klikke mer enn én gang? Nå har jeg aldri hørt et gåent drivledd, så er langt fra sikker på det.

Kan kanskje også være en mulighet for gåent fjærbeinslager, og at det er derfra lyden kommer. Du hører ikke litt mer konkret hvor lyden kommer fra da?

Foran/bak, høyre/venstre osv.

Klikker det hvis du står i ro og svinger fra fullt utslag til fullt utslag motsatt side, eller er det bare kombinasjonen rygge-kjøre som gir lyden?

Klikker det hvis du drar på brekket og slurer litt på revers og så på 1. gir? (altså drivverk - mellomaksling eller lignende)...

 

Jeg og tenkte tanken på drivledd, men da hadde det vel vært mer enn en gang. Heller? Det er ikke fjærbeinslager, og jeg har skiftet alt av foringer foran. Skal prøve det du sa jeg:) Det blir slik når jeg kjører vanlig også, men det høres ut omtrent som det smetter over, og så smetter det på plass igjen senere. Om du forstår?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og tenkte tanken på drivledd, men da hadde det vel vært mer enn en gang. Heller? Det er ikke fjærbeinslager, og jeg har skiftet alt av foringer foran. Skal prøve det du sa jeg:) Det blir slik når jeg kjører vanlig også, men det høres ut omtrent som det smetter over, og så smetter det på plass igjen senere. Om du forstår?:)

Ja forstår. Typisk at fjæra sklir nedi fjærskåla foran for eksempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivledd lager ikke bare et smell. Der vil også lyden bli verre jo mer du legger over rattet.

 

Slik du beskriver det høres det ut som slakk i en bærekule, alternativt endeledd (Styrekule)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja forstår. Typisk at fjæra sklir nedi fjærskåla foran for eksempel.

 

Jeg tipper det samme, jeg har det på begge sider foran på min bil, og det er fryktelig irriterende å høre dette "smellet" hver gang jeg vrir om rattet på en p-plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det samme, jeg har det på begge sider foran på min bil, og det er fryktelig irriterende å høre dette "smellet" hver gang jeg vrir om rattet på en p-plass.

 

Kjmpe irriterende. Skifte av fjærbeinslager da heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er fjærbenslageret som er problemet. Jeg byttet mine for 1 år siden, og da jeg hadde ute fjærbenet for en uke siden (bytte av hjullager) så virket det veldig fast og fint fremdeles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er fjærbenslageret som er problemet. Jeg byttet mine for 1 år siden, og da jeg hadde ute fjærbenet for en uke siden (bytte av hjullager) så virket det veldig fast og fint fremdeles.

 

Mitt og er fast og fint skjønner du. Skiftet dempere for en uke siden og fant ikke ut noe. Noen som vet hva det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme "type" problem jeg før.. men av en annen art.. var i bremsene.. mangla fjørene som "strammer" klossene.. da ga de fra seg et dunk når jeg kjørte framover/bakover etter girskift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde liknende symptomer på min forrige Audi. Da var det fjæra slik som Kay nevner. Dette lager en mere boing lyd fordi fjæra resonerer litt.

Hvis dette likner ditt problem kan du forsøke å bytte lagerringen som skal sørge for at fjæra kan snu seg i toppen sammen med fjærbeienet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde liknende symptomer på min forrige Audi. Da var det fjæra slik som Kay nevner. Dette lager en mere boing lyd fordi fjæra resonerer litt.

Hvis dette likner ditt problem kan du forsøke å bytte lagerringen som skal sørge for at fjæra kan snu seg i toppen sammen med fjærbeienet.

 

Er ikke det fjærbeinslageret da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser i ETKA at du ikke har samme system som på min type44 og kan ikke se noe alternativ til "lagerringen" til fjæra jeg snakket om.

Sorry. :jegerdum:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.