#1 Skrevet Oktober 12, 2005 Som sagt, passer disse både foran og bak på typ89 sedan? Foran er det vel kanskje ingen sak, da det er nesten likt!? mvh Kristian Ellevset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2005 Regner med de gjør dêt, ikke helt sikker men... En ting du kan finne ut med en gang er ihvertfall om du har delte fjærbein eller de hele (dvs i ett stykke)... Da kan du sette inn hele fjærbeinet fra S2 ganske enkelt. (Ser du har en -91 modell og da regner jeg med du har de delte). Dette vil i så fall gjøre jobben med å bytte dempere/fjærer/fjærbeinet mye enklere. Selv har jeg en -89 mod og den har delte. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2005 Regner med de gjør dêt, ikke helt sikker men...En ting du kan finne ut med en gang er ihvertfall om du har delte fjærbein eller de hele (dvs i ett stykke)... Da kan du sette inn hele fjærbeinet fra S2 ganske enkelt. (Ser du har en -91 modell og da regner jeg med du har de delte). Dette vil i så fall gjøre jobben med å bytte dempere/fjærer/fjærbeinet mye enklere. Selv har jeg en -89 mod og den har delte. Mvh De delte fjærbeina kom i løpet av 1988. Fjærene og dempere passer, og kan ikke se for meg at det er så utrolig stor forskjell i egenskapene fra 90 til S2 (tenker vekt etc). Så det går nok helt fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2005 Som sagt, passer disse både foran og bak på typ89 sedan? Det ringer en liten bjelle hos meg. Foran er jo ikke noe problem, men du bør evt sjekke (delenr) om bak er lik på coupe vs sedan. (noe jeg tror de ikke er????, men rett meg det som vet bedre!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2005 Det ringer en liten bjelle hos meg. Foran er jo ikke noe problem, men du bør evt sjekke (delenr) om bak er lik på coupe vs sedan. (noe jeg tror de ikke er????, men rett meg det som vet bedre!) Jeg finner ut at av delenummer på støtdemper bak på coupe og sedan er en type like, men forskjellig beskrivelse. Så da kan vel de bak brukes om hverandre hvis noen er lik? Og foran, der det "sikkert passer" og "ikke no problem" har heller ikke like delenummere, men kan vel passe for det?! STØTDEMPER FORAN: A80Q OG ACOQ Støtdemper: A80Q: - 8A0 413 503 B - støtdemper foran - 8G0 413 503 B - gasstrykkstøtdemper for biler med sportsunderstell - 853 413 503 - støtdemper forsterket for biler med beskyttelsesgitter under motor Støtdemper: ACOQ: - 8G0 413 503 B - gasstrykkstøtdemper foran - KV,NG,NM,7A - 895 413 503 F - gasstrykkstøtdemper for sportsunderstell - NG - 895 413 503 C - gasstrykkstøtdemper, merket med: ROSA - 3B, ABY ------------------------------------------------------------------ STØTDEMPER BAK: A80Q OG ACOQ Støtdemper: A80Q: - 893 513 031 G - støtdemper - blå - 853 513 031 A - støtdemper for biler med beskyttelsesgitter under motor - 893 513 031 AC - gasstrykkstøtdemper for biler med nedbygget understell Støtdemper: ACOQ: - 893 513 031 AC - gasstrykkstøtdemper bak - blå - 895 513 031 C - gasstrykkstøtdemper for biler med sports-understell - grønn mvh Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2005 Min 1988 90Q sedan står på komplett forstilling, bakstilling, drivlinje og motor fra en 91 S2 Coupè. Fjærbein, akslinger, nav - absloutt alt. Kun karosseriet som er 90Q på min. Så alt passer. Alt dette ble montert av forrige eier, men ingen modifseringer er gjort noe sted for å få det til. Kristian: De støtdemperne du har funnet frem der er forskjellige pga vekt/sportsunderstell etc. Ikke utvendig konstruksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...