vanlige problemer A4 1,9 tdi ?

Anbefalte innlegg

vanlige problemer A4 1,9 tdi ?

 

 

Hei...

 

en kompis av meg vurderer å kjøpe seg en 2001 mod Audi A4 1,9 tdi, derfor lurer jeg på hvilke ting man bør se etter/være obs på for å ikke kjøpe katta i sekken? Vanlige feil, når slitedeler ryker osv..

 

På forhånd takk..

 

Ps. han blir selvfølgelig medlem i klubben når han har funnet den rette : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er generelt veldig lite feil med akkurat de TDI motorene, de går og går stort sett, med bytte av olje og filtere :)

Men resten av bilen har vel generelle A4 "problemer" som alle de andre A4'ene, uten at jeg vet helt sikkert hva som er gjengangere på den nyere modellen... Kanskje den har blitt en del bedre enn den gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 fra 2001 og oppover er en bedre bil kvalitetsmessig enn det den gamle var. Bærearmer og dørlåser er forbedret og de fleste "barnesjukdommene" fra forrige modell er borte. Pass bare på å få en kyndig til å sjekke reg reima på den. Disse har hatt en tendens til å få sprekkdannelser lenge før skiftintervallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipsene... har sendt de videre til kompisen.... er greit å ha noe å gå utifra når man skal kjøpe seg ukjent bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.