Store og små sikringer - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden er bilen min utstyrt med 2 forskjellige typer sikringer? Både store og små innstikksikringer. Noen som har en bra forklaring?

Små sikringer og store sikringer:

40805.JPG40800.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger ut et forslag om plassbesparelse. Vil også tro at kretser som ikke krever så grove ledninger kan ha tynnere kabelsko også. Da trengs jo ikke sikringer med så grove stikkere på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger ut et forslag om plassbesparelse. Vil også tro at kretser som ikke krever så grove ledninger kan ha tynnere kabelsko også. Da trengs jo ikke sikringer med så grove stikkere på!
Mulig at det er løsningen, men da kunne vel alle være små?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med de kretsene som faktisk trenger så grove ledninger og kabelsko da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, da er det vel det som er løsningen da. Da kunne de like godt vært store alle sammen... eller hur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel størrelsen på sikringen som bestemmer tversnittet på kabelen som igjen bestemmer størrelsen på kabel skoen. Det er vel plass besparelse som jeg kan tenke meg i farta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, da er det vel det som er løsningen da. Da kunne de like godt vært store alle sammen... eller hur?

Synes det høres fornuftig ut med plassbesparelse, men minst like viktig er nok kostnadene tenker jeg.

Hvis de sparer 1 eller 2 øre pr. sikring/sikringsholder blir det noen kroner etter hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.