Hjelp! VR6'ern vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Er en 92mod VR6, problemet er: vrir om nøkkelen ingen start. Lyser og alt i dash, men vrir om nøkkelen så slukker alt seg.

Har byttet tenningslåsen, den som ligger i nøkkel huset.

Fikk fortalt av Møller at det var problemet, meeeen nei!

 

Er startmotoren røken?

 

Noen som har en ide hva som er problemet?

 

Må nå ta den på gir... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål spenningen på batteriet ditt når du vrir om nøkkelen. Sjekk ledningen fra batteri til starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når start motoren har tatt kveld så skal ikke alt slukke seg.

det som skjer når startmotoren er gåen er at du ikke får "kinnet" bilen, du hører bare ett lite "klikk" som er innslagsreleet i starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Glenn Ove er inne på noe jeg, har skjedd med noen ganger at ledningen til innslaget har hoppet av, og da skjer det ikke mye...

 

Evt. mål og se om du får spenning der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 92mod VR6, problemet er: vrir om nøkkelen ingen start. Lyser og alt i dash, men vrir om nøkkelen så slukker alt seg.

Har byttet tenningslåsen, den som ligger i nøkkel huset.

Fikk fortalt av Møller at det var problemet, meeeen nei!

 

Er startmotoren røken?

 

Noen som har en ide hva som er problemet?

 

Må nå ta den på gir... : bh :

 

Har hatt akkurat samme problem på en 90 mod Passat, da slukket også alt når jeg vred om nøkkelen. Da måtte jeg skifte en liten plastdings som ligger under tenningslåsen. (fant ikke på noe bedre beskrivelse..) Er et spor i bunn av tenningslåssylinderen som går nedi denne plastsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastsaken som beskrives er det såkalte tenningsbakstykket. Så vidt jeg skjønner av teksten er dette forsøkt skiftet. Sjekk ledningsforbindelser til starteren. Konstantstrømmen fra batteriet og innslagstrømmen fra tenningslåsen. Sjekk også jord forbindelser til motoren. Er alt dette i orden: skift starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle råd. Skal prøve de ut i morgen. Steike trangt ned til start motoren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt alle ledninger og alle gir strøm...

Prøvde til og med med en strømtyv fra solenoids kabelen til batteri, men ingen action. :confused:

 

Startmotor da røken??

 

Har hatt dette problemet før, men da har jeg bare ventet en stund, alt fra 5min til over 1 time så har bilen startet igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket jordinger på motoren da? Tipper egentlig at starteren din har tatt kvelden men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startmotoren har ikke tatt kvelden. Bilen startet med ledning rett i starteren og til batteri.

 

Lurer da på om det kan være et rele som er gåent??

Men hvilke rele er hva???

Og noen som vet hvilken som er til ABS?

Sikringsboks forminsket.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket jordingene dine, hadde problem på min vr6, den dro rundt og alt, og alt så til synelatende helt ok ut.

 

Etterhvert målte jeg hvor god jordingen faktisk var rundt om kring, det viste seg at den ikke var spesielt god på flere steder.

 

Pass på at alle hovedjordingene som går fra batteriet, ned på karosseri, videre til motor (der med startmotor festet), ut på girkassen er bra.

 

Kan gjerne også ha en god jordingsledning fra startmotorfestet videre til braketten som er skrudd på motoren (inn under der med peilepinnen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å ødelegge tråden.men jeg skulle starte vr6n min idag!! den startet ikke heller,men vinduene gikk ned når jeg vridde om nøkkelen hehe :)

 

så tror jeg må begi meg utpå litt el.søking jeg å....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sjekket jordingen for det problemet også, det meste så ut til å virke hos meg også (tilsynelatende), etter skiftet jordingskabler startet bilen umiddelbart.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva disse relene er til og hva de 2 sikringene er til??

Spesifikk rele!

Sikringsboks forminsket tegnet.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.