Motor : 3b 2.3 20v (Trekkraftproblemer 7A motor)

Anbefalte innlegg

: bh : Heisann.

lurte bare på om det er noen der ute som kan komme med eksempler til at motoren min ikke "går" som den skal.

2.3 20v.

 

Når man kommer til 3000 rmp da er det akkurat som om motoren "kutter" som om noe bremser. Ikke vet jeg men irriterende er det og nå skal jeg prøve å få slutt på dette.

Den fortsetter å dra igjen ved rundt 4300 rpm. derifra og oppover er det ikke noe problem.

 

Noen mente det kanskje kunne være bensinpumpa?!?

Jeg testa en ny en men det hjalp ikke. Så nå prøver jeg fortvilet å skrive på forumet.

Sikkert litt dårlig forklart, håper noen skjønner problemet :)

 

mvh

 

Rudi Johansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd å dra ut kabelen til LMM?

eventuelt kontakten på magnetventilen?

Er det kun ved fullgass?

Er den orginal?

 

(spørsmål som kan være kjekke å vite om man skal kunne utelukke / feilsøke litt :) )

JO mer man vet om bilen din, jo lettere er det å hjelpe vettu :)

 

-edit- du skriver 3B 2.3 20v.... skal det være 3B 2.2 20v turbo eller B3 (karosseri) 2.3 20V 170hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener vel 2.3 170 hk 7A motor..

 

Har samme problemet... vet ikke enda hva det er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener 2.3 20v 170hk 7A motor.

 

Skal teste det du nevnte. :)

Bilen er original .

Dette skjer ikke bare ved fullgass, men oftest ved fullgass.

Skjer av og til når man ligger på ca 2-3000 rpm så skjer samme greia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen/belgen som går fra LMM til gasspjelet. Sjekk om den er hel, en liten sprekk gir falsk luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet LMM så det er det nok ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet LMM så det er det nok ikke :)

 

Flere 7A med samme problem her inne for tiden... hadde min på diaganose igår..

 

De sa at bankesensoren var gåen. Å etter å ha lest inne her, så skal dine, og min symptomer passe med en defekt bankesenson. Så da blir jeg å bytte den..

 

Og da MÅ alt bli bra:)

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=4563&highlight=Bankesensor

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29498&highlight=Bankesensor

 

Skal gi beskjed så fort jeg vet mere! Men spørs om dette må gjøres på VAG.. jeje :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere 7A med samme problem her inne for tiden... hadde min på diaganose igår..

 

De sa at bankesensoren var gåen. Å etter å ha lest inne her, så skal dine, og min symptomer passe med en defekt bankesenson. Så da blir jeg å bytte den..

 

Og da MÅ alt bli bra:)

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=4563&highlight=Bankesensor

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29498&highlight=Bankesensor

 

Skal gi beskjed så fort jeg vet mere! Men spørs om dette må gjøres på VAG.. jeje :)

 

 

Supert :) Satser på at det er bankesensoren som fjusker.

Isåfall må jeg anskaffe en slik en : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også sånne morsomme problemer:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31922

 

Men jeg håper å få avsluttet mine til helga, når fordeleren går under mekanisk kirugi, for å bytte halvgiver i den.

 

 

NÅ begynner jeg å bli lei av at bilen går dårlig og forbruker er høyt!

 

Nå skal motoren ut av bilen så får vi målt og testa hele greia, og forhåpentligvis se hva som er feil :)

 

Følger spent med på hva dere finner ut : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv problemer med min 7A motor for tiden! Denne vil ikke gå på tomgang! : mad : Må holde den i gang på turtall, ellers dør den ut. Ikke noe problemer ved kjøring men ved lavt turtall dør den ut. Har trodde det skyldtes at den får for mye bensin og at den rett og slett kveles. Bensinforbruket er nemmelig skremmende høyt!!! : eek :: bh : Noen som har noen tips/erfaringer komme med? Henter ny LMM på posten på fredag så skal se om den er den skyldige! :) Får kjøre en diagnose på den om jeg ikke finner ut av det.

 

Hilsen en som har hatt diverse skumle opplevelser i trafikken noen dager! :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv problemer med min 7A motor for tiden! Denne vil ikke gå på tomgang! : mad : Må holde den i gang på turtall, ellers dør den ut. Ikke noe problemer ved kjøring men ved lavt turtall dør den ut. Har trodde det skyldtes at den får for mye bensin og at den rett og slett kveles. Bensinforbruket er nemmelig skremmende høyt!!! : eek :: bh : Noen som har noen tips/erfaringer komme med? Henter ny LMM på posten på fredag så skal se om den er den skyldige! :) Får kjøre en diagnose på den om jeg ikke finner ut av det.

 

Hilsen en som har hatt diverse skumle opplevelser i trafikken noen dager! :rolleye:

 

har ikke hatt slike problemer. sliter nok med dem jeg har om jeg ikke skulle hatt slike som du har også.

 

mye rpm ligger bilen på tomgang ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Den går IKKE på tomgang.. Må holde den igang på turtall,eller så stopper den.. Jævla kjipt! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips, jeg hadde til tider noen av disse problemene dere beskriver her.

Min stoppet også ofte på tomgang, veldig moro i lyskryss :)

Gikk også til tider ujevn og dårlig.

Fant ut at en ledning på lambdasonden var revet av.

Kjøpte ny, og etter det har jeg ikke hatt noen problemer.

 

Og bensinforbruket gikk betraktelig ned, fra 1.4-1.5 til 0.9.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips, jeg hadde til tider noen av disse problemene dere beskriver her.

Min stoppet også ofte på tomgang, veldig moro i lyskryss :)

Gikk også til tider ujevn og dårlig.

Fant ut at en ledning på lambdasonden var revet av.

Kjøpte ny, og etter det har jeg ikke hatt noen problemer.

 

Og bensinforbruket gikk betraktelig ned, fra 1.4-1.5 til 0.9.

 

 

Har byttet lambdasonde. Skal ta å gå over ledningene for å se om noen er "løse".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går den på tomgang lissom da? Holder den et stabilt turtall eller synker og øker den jevnlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen løse ledninger på sonden.

 

ikke bare bare å komme til der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dere har vel sjekket pluggene? får et MYE høyere forbruk og kan stoppe halvveis i turtallsdragninger der også :P men som sagt er mye som kan gå gale :) altfor mye elektronikk som du aldri blir helt klok på! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dere har vel sjekket pluggene? får et MYE høyere forbruk og kan stoppe halvveis i turtallsdragninger der også :P men som sagt er mye som kan gå gale :) altfor mye elektronikk som du aldri blir helt klok på! : rolleyes

 

 

Har nok byttet plugger og sjekket verdier på pluggledninger osv : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fikset min:)

 

Det var som antatt: Bankesensorene. Begge var defekte, de kostet ca 1300 pr stk.

 

Flere her inne på forumet som har det samme problemet høres set ut som, så mitt tips: sjekk disse ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du fikk opp feil på bankesensor når du leste av med VAG-com? Jeg får ikke opp noen feil på VAG-com.

 

Virker som jeg sliter med en temperaturgiver og/eller lambdasonde. Mye rart man skal være borti.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du fikk opp feil på bankesensor når du leste av med VAG-com? Jeg får ikke opp noen feil på VAG-com.

 

Virker som jeg sliter med en temperaturgiver og/eller lambdasonde. Mye rart man skal være borti.....

 

Tja... Fikk opp feil på en sensor, men neste gang kom den på begge.. Han sa at sensorene kunne fungere av og til liksom.. skjønner?

 

Men audi er audi, og de spiser sensorer : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Skal prøve å få sett på diverse en dag. Har heldigvis en kamerat som har drivi en god del med sånne ting. Så her bytter vi ingenting før han har feilsøkt med multimeter, stetoskop, slegge, spett og mye annet rart. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.