#1 Skrevet Oktober 14, 2005 Noen som har noen erfaringer her?? har fått ett tilbud på ca 1700,- dekket for Continental TS790 piggfritt i 225/40-18 Kunne helst tenkt meg et nokian hakkapelitta 4 piggdekk, men disse har gått utrolig opp i pris i år kontra i fjor... Hva bør jeg kjøpe, og ikke minst hvor? Bor på nordvestlandet, så har alt fra snø/slaps/is og bart... hovedsakelig de tre første. så må ha ett dekk som passer for dette føret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2005 TS 790 er håpløse på slaps og is, supre på våt vei og bar vei, dette er et dekk for mellom europa. dette er også et V dekk, Kjøpte nå YOKOHAMA iceGUARD iG721 skal bli spende å prøvem kjøpte 225.45 x 18 så dette blir gøy martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg kjører selv med YOKOHAMA iceGUARD iG721 og er kjempe fornøyd med disse. Eneste er at dem kan bli litt varme i 200km på autobanen på vei for å hente nye sommer hjul/dekk i april hehe Men på snø og våt føre er dem toppers!! Lykke til med valget. TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2005 Nå er vel dette et Q dekk med 160 som hastighets merking. Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg kjøpte continental winter contact i fjor da i 17" 205/50 og er veldi fornøyd med de ihvertfall.Hadde egentlig tenkt å kjøpe pigg men kjøpte heldigvis piggfritt og synest de fungerte utmerket.Er vel eneste når blank isen kommer det kan bli litt risky men var lite av det i fjor så..Vet ikke hvordan disse er i forhold til de du lurte på men er ihvertfall førnøyd med mine continental.Du har en kamerat som kan kjøpe de gjennom jobben ellerno? Edit:Er vel samme dekket forresten ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2005 Du må ikke finne på å kjøpe TS790. Som Martin sier er de håpløse på stort sett alt annet enn bar vei eller våt vei. Jeg ble frarådet å kjøpe disse av en forhandler som selger de. Har kjørt med 225/40x18 Dunlop Winter Sport i 2 sesonger nå og de har fungert bra. Til vinteren blir det samme dim. i Nokian RSI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2005 Hvor ska en kjøpe sånne dekk da? ideer, og ca pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2005 F.eks Johs Bjerke rekvisita i oslo, kjempe service og gode priser Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2005 Hvor ska en kjøpe sånne dekk da? ideer, og ca pris? Kjøpte mine Nokian hos http://www.nordiskfelgimport.no Fikk ca 50% på listepris og betalte 7000,- ferdig på felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2005 Tenk på at du kan få litt "morsomme" kjøre-egenskaper med lave og brede vinterdekk. Sørpe-planing,slipp uten forvarsel osv osv. Greit nok det ser tøft ut men du vil angre den dagen du plages med noen av overnevnte ting. Jeg skal ha 205/55 16 piggfrie dekk iallfall :-) hver sin smak..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2005 Sjekk hos jon... http://www.jonsdekkogfelg.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 16, 2005 Trenger dere priser på dekk og felger kan dere ringe 90552950, var han som hadde stand på lokal treffet. der er det mye på lager og han skaffer alt, ta en tlf dere blir garantert fornøyde. Ps hils og si at dere er fra klubben, er også mulighet til og få dekk på kvelds tid og helger der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 16, 2005 Kjører selv på Yokohama IG721, MEN i 205/55-16. Kan absolutt ambefale disse. Meget godt fornøyd med de. Du kan også ringe direkte til Auto Grip som er importør for Yokohama i Norge på tlf. 23069600. Veil. pris på de i 225/40-18 er 2798.- +mva pr.stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...