A100 2.6 93-mod med litt trøbbel (automat, airbag, hovedlys)

Anbefalte innlegg

Har en Audi 100 2.6 93-mod med litt ymse småproblemer.

 

-Automatkassa girer ikke

Det virker som den står fast i 2.gir... den virker ellers greit.

 

-Airbag lampe lyser

Har hørt at dårlig kontakt kan forårsake at lampa lyser?

 

-Fullt lys virker ikke

Lyshornet virker, men vanlig fullt lys er helt dødt.

 

Noen som har tips? Har denne bilen OBD-II?

På forhånd takk.

 

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Audi 100 2.6 93-mod med litt ymse småproblemer.

 

-Automatkassa girer ikke

Det virker som den står fast i 2.gir... den virker ellers greit.

 

-Airbag lampe lyser

Har hørt at dårlig kontakt kan forårsake at lampa lyser?

 

-Fullt lys virker ikke

Lyshornet virker, men vanlig fullt lys er helt dødt.

 

Noen som har tips? Har denne bilen OBD-II?

På forhånd takk.

 

mvh,

Ørjan

 

Det er mye snakk om at kontaktene under setene får den lampa til å lyse, kan jo være verdt å sjekke ut. Ha på litt elektrorens kanskje.

 

Ang lyset, så vil jeg tippe det er selve lysbryteren din. Du kan vel alltids lodde, eller handle ny :) Finner sikkert en fungerene på skroten også, da kan jo du jo eventuelt prøvemontere før du betaler også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det var faktisk hendlene som var problemet mhp. lyset. Byttet inn den jeg har fra dele V8'eren her og skal vel leve lykkelig med det, selv om opplegget for intervall-visker er litt annerledes (vet ikke om jeg får det til å fungere).

 

Forøvrig, er det komplisert å flytte over cruise controllen fra 92-mod V8 til denne 100'en?

 

Er det noen som har tanker om girkassa?

 

Det kan se ut som om jeg trenger et 2x2 adapter til OBDII for å koble på VAG-Com. Prøvde å finne ut om det lot seg gjøre å lese ut feilkoder via klimaanlegget på denne bilen, men skjønner isåfall ikke helt hvordan.

 

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest av feilkoder er punkt en.

 

Sjekk også oljestanden på kassa, evt korriger til riktig nivå. Om du ikke har byttet olje og filter siste 60.000km, så bytt. Hjelper ikke det, vil jeg tro det billigste er å finne en annen kasse å sette inn.

 

Du kan lese av feilkoder i klimaanlegget ved å trykke "resirk" og "luft opp" knappene samtidig. Men det er kun feilkoder i forbindelse med klimaanlegget du får opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.