VR6 vil ikke starte (Virker som strøm til klokken etc blir kuttet)

Anbefalte innlegg

Motoren drar rundt, men virker helt død, klokken og tripptelleren nullstiller seg når man prøver å starte så virker som strømmen blir kuttet en eller annen plass, noen tips?

 

EDIT: om man prøver å starte den en liten stund kommer klokken etc tilbake, men er da nullstilt. KAn dårlige tenn plugger el.l føre til slike problemer, litt i stuss om jeg bør sette på nye tennplugledninger etc før jeg har funnet ut av dette......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som batteriet har tatt kvelden (eller er tomt), eller at polskoene ikke henger fast skikkelig på batteriet. Alternativt mye irr mellom pol og polsko.

Sjekk også jordingsledning fra batteriet til karrosseri.

Du kan jo også prøve med starthjelp for å se om det blir annerledes da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bilen "kjinner" som bare det, får dradd rundt motor, men virker ikke som det er noe som "tenner".....:(

 

Eller kan den ha for lite spenning når man drar rundt motor at den får for lite til klokken/instrumenter?

 

will check....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok sjekket batteri. Hør med en kamerat om du får låne et for å prøve. En annen ting er sluttstykket på tenningslåsen. Byttet nettopp denne delen selv, og fikk "ny" bil etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det samme på en tilsvarende bil. Her var det såkalte tenningsbakstykket i tenningslåsen defekt og ga ikke strøm til starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok se ut som det er batteriet som er årsaken til dette, fikk *nesten* start på den etter å ha ladet batteriet en liten stund, skal få byttet ut dette.

 

Takker for tipsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt dette problemet på en 96 Vento 2.0

Bytt coil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle skrive hva som viste seg å være det faktiske problemet (om noen andre senere får dette problemet).

 

Dårlig jording......:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt dette problemet på en 96 Vento 2.0

Bytt coil.

 

Hva er motorkoden på den bilen? Hadde du problemer med periodisk lugging under kjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er på en VR6 (motorkode: AAA).

 

Var ikke så veldig mye lugging, men jeg har kjent det noen få ganger, en annen ting var at jeg hadde problemer med periodisk stopping, dette ser også ut til å være vekke nå.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.