Anbefalte innlegg

hvilket merke der det beste? og gir best beskyttelse på a3 turbo.

 

hvor får man kjøpt det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt smak og behag dette egentlig.

 

Personlig mening: Fullsyntetisk 5/40 olje fra Castrol. Bytte ca hver 10 000 km.

 

Fåes kjøpt hos Mekonomen til ca 400 kr for 4 liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har hørt det jeg også, at castrol er bra olje.

 

 

 

Merke AUDI (VAG)

Modell A3 1.8i Turbo

Motor BT

År 1996-

 

 

 

Motor (BT)

Best FORMULA RS 0W-40 (a)

Bedre GTX MAGNATEC 5W-40

Bra GTX 5 LIGHTEC 10W-40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt smak og behag dette egentlig.

 

Personlig mening: Fullsyntetisk 5/40 olje fra Castrol. Bytte ca hver 10 000 km.

 

Fåes kjøpt hos Mekonomen til ca 400 kr for 4 liter.

Dette temaet har like mange meninger som det er bileiere. Jeg mener fullsyntetisk olje er det beste.

Det er to udiskutable egenskaper ved fullsyntetisk olje: mindre slitasje ved kaldstart og oljen brytes ikke ned av varmen i turboen.

Har selv brukt Mobil1, Castrol, Statoil (Felleskjøpet) og Shell.

Se i instruksjonsboken hvilken VWxxx.yy godkjenning oljen bør ha. (f.eks. AAN motoren i min S6 skal/bør ha olje med VW502.00 godkjenning eller ACEA A3/B3).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Castrol Magnatec , den skal smøre forter enn andre oljer.. koster 398 for 4 liter på mekonomen.

Castrol foreslår skift interval på 1,8 t på 7500 km på sine oljer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikkeno fasit-svar på hva som er best på din bil...

Alle mener forskjellige ting her.

 

Men en ting er sikkert... du bør/MÅ kjøre på syntetisk olje..

Hvilket merke som er best får du nok aldri no svar på, selv mener jeg Omega har den beste olja..

Det er nesten mer viktig at du bytter olje ofte... jeg tror de fleste oljer er ganske like egentlig..

Det er regler for at oljeprodusentene skal lage olje som kan blandes med andre merker også, hvis det blir krig skal du kunne fylle hvilket som helst merke uten at det skal ha noe å si...

 

Men en ting jeg har erfart er at hvis du bytter oljemerke vil bilen bruke litt olje istarten... ikke mye, men mer enn den pleier å bruke : smil :

 

Bestem deg for ett merke og hold deg til det er mitt tips : smil :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnatec har jeg kun hatt dårlige erfaringer med, på alle typer biler jeg har hatt så den har jeg sluttet å bruke...

 

Øverst på lista mi står Agip Racing Oil, men også Castrol RS og den dyreste Mobil 1 olja er brukbar :)

Er nok også en del andre spesial-oljer som man ikke får kjøpt overalt som er bra, Penzoil, Red Line og Quaker State feks..

 

Det viktigste er i alle fall at du velger en av de bedre (dyreste) hel-syntetiske oljene fra de forskjellige leverandørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.