TT bremser bak på ein a3, korleis og kvifor?

Anbefalte innlegg

Eg har nå tuna motoren min litt, og da er det greit å få litt bremser som bit og.

 

Eg har TT bremser framme, med 312mm skiver, men har orginale skiver fra A3 fra, 238? som ikkje er ventilerte.

 

Lurer på å bygge om til TT, dei har vel 256? på bilane med 225hk, corrct me if I`m wrong.

 

Eller er det godt nok å bytte til bedre klossar og slissa hollborra skiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan eg bruke bakbremsene fra ein TT Quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat bygget om til S3 bremser. Det mener jeg var 256mm. Passa ca det. Selv om det var fra Quattro. Ligger tråd på teknisk mekanisk elektrisk.

 

Du spør om kvifor... Fordi begge kalipperene mine var gåene, de kostet 1700,-stk(Møller), fikk komplett S3 for 2500,- Og litt for utseende og bedre muligheter for leking på vinteren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat bygget om til S3 bremser. Det mener jeg var 256mm. Passa ca det. Selv om det var fra Quattro. Ligger tråd på teknisk mekanisk elektrisk.

kor mykje er det eg treng da?

calipper, calipper carrier, skiver og klosser?

ikkje noke meir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor mykje er det eg treng da?

calipper, calipper carrier, skiver og klosser?

ikkje noke meir?

 

Dekkblikk(hvis du vil) 117,- for begge. Spacere for å bygge ut calipper carrier 6mm og 6mm lengre bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkblikk(hvis du vil) 117,- for begge. Spacere for å bygge ut calipper carrier 6mm og 6mm lengre bolter.

forstår eg det slik at du har brukt dei vanlige calipperane fra a3, og så bygt om calipperen og bytta skive?

 

finn du den tråden på teknisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forstår eg det slik at du har brukt dei vanlige calipperane fra a3, og så bygt om calipperen og bytta skive?

 

finn du den tråden på teknisk?

 

Bytta calippere ja. Må ha med større åpning siden skiva er så mye tykkere.

 

Ser du fant tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det var rart at det ikkje var bolt on...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.