Foring bakdiff? B4 quattro

Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt en litt brå start på grusen i dag :fy: fikk jeg en klunkelyd fra bakdiffen : hjelp : Lyden kommer av og til når jeg slipper clutchen etter giring, men kan framprovoseres hvis jeg nøkker litt med gassen. Får den også fram hvis jeg står stille, holder bremsen og slipper clutchen brått, både i første gir og på revers.

 

Har også i ettertid merket litt vibrasjoner fra baken. Denne merker jeg kun ved bremsing på gir og hvis jeg clutcher og lar bilen trille fritt, ikke under akslerasjon. Merkes fra 100 og oppover, blir verre oppover i hastighet.

 

Kan dette være lyder fra diff-foringa bak? Eller er det noe inne diffen : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo hatt quattro-dunken tidligere, men ikke med en så høy mekanisk klunkelyd som jeg merket etter dette. Men det var bare på turen fra jeg tok denne rivstarten til jeg stoppet å kjøre, at det var så ille. Var ute å kjørte senere på kvelden, 4-5 timer senere og dunken var mye værre å få fram/kom ikke ved vanlig kjøring :confused:

 

Vibrasjonen fra bakakslingen er der. Kan jo være ubalanse i hjulene så jeg skal få testet det :P

 

Men quattro-dunken er det værre med : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen i fri og legg deg under mens du vrir mellomakselen hard frem og tilbake i "slarkeområdet".. da hører du nok hvor lydene kommer fra.. eventuelt så kan du jo få en kompis til å se opp på diffen når du tar en rivstart for å se om det rører noe på seg baki der som kan dunke frem lyden.. ligger nok trolig inni diffen.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltså ikke noe så enkelt som diff-foringa :(

 

Det er ikke så merkbart lenger nå. Det spørs bare når vinteren setter inn om det kan bli noe trøbbel :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opphengsforinger i polyuretan kan du få kjøpt hos Autopower.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opphengsforinger i polyuretan kan du få kjøpt hos Autopower.

 

gjør bare problemet enda mer merkbart dersom det er slark i selve diffen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at polyuretanforing kan forverre saken jeg og. Får først undersøke litt og finne ut hvor det kommer fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel somregel senterdiffen som har denne slarken, men det høres ut som den kommer bakfra fordi lyden forplanter seg. Hvis du heiser bilen opp med alle 4 i lufta og snurrer på mellomakselen så vil du antagelig merke slark før framhjula begynner å snurre, mens bakhjula kommer med en gang. Har akkurat rast ei giskasse som hadde dette dunket, det ble bare mer og mer og til slutt brøt mellomdiffen sammen, selv om lyden hørtes ut som den kom bakfra. Bakdiffen var helt fin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes jo ikke spesielt positivt ut : gråter : Men det er vel bare å kjøre til det smeller skikkelig da ;) Og ta problemet da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes jo ikke spesielt positivt ut : gråter : Men det er vel bare å kjøre til det smeller skikkelig da ;) Og ta problemet da : rolleyes

Hvis du kjører fint så varer den lenge, kjører du gris kan den nok bryte sammen raskere ja... Så du har valget : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vel være litt slakke der, er det ikke en slags rykkutjevner der en plass da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.