Anbefalte innlegg

Har fått godt tilbud på denne dimensjonen, Hakkapelita 4. Har kjørt 205/55-16 til nå, som er standarddim. Det har funket bra. Lurer på om noen har erfaringer/meninger om å bruke 225/45-17 på vinter ? TT FWD...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan oppleve en og annen gang med flyting på sørpe og slaps når man kjører med 225 bredde og lavprofil på vinteren. Er vel ikke så himmla stor forskjell fra 205, selv om det nok er det mest opptimale. Spesielt på FWD (Sikkert andre dekk-guruer her inne som kan svare på det)

Men en ting jeg er sikker på er at Hakka 4 pigg er vel bortimot det beste piggdekket du kan kjøpe til bruk på norske vinterveier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med denne dimensjonen på vinteren med Golfen.

Har bare gode erfaringer med disse dekkene.

De sitter som støpt på godt vinterføre og også på blank is er de suverene.

Hvis de er mye sørpe så flyter de litt og også hvis de er kommet mye nysnø.

Kjørte på 205 tidligere og kan ikke si at jeg merker så mye forskjell.

Anbefales.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan oppleve en og annen gang med flyting på sørpe og slaps når man kjører med 225 bredde og lavprofil på vinteren. Er vel ikke så himmla stor forskjell fra 205, selv om det nok er det mest opptimale. Spesielt på FWD (Sikkert andre dekk-guruer her inne som kan svare på det)

Men en ting jeg er sikker på er at Hakka 4 pigg er vel bortimot det beste piggdekket du kan kjøpe til bruk på norske vinterveier.

Ja, jeg tror ikke det finnes bedre piggdekk til norske forhold. Sinnsykt bra dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tror ikke det finnes bedre piggdekk til norske forhold. Sinnsykt bra dekk.

Kjørte med 225/45/17 hakka 4 på min S4.

Helt rått. Men s4n veier jo en del mer enn en tt.

Hvordan er veiene bortpå Sortland? Her i byen eter disse hjula godt på foringer og stag... vaskebrett og annet elendighet.

-Men som sagt. S4 er jo tyngre og kanskje litt skjørere i forstilling enn tt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått godt tilbud på denne dimensjonen, Hakkapelita 4. Har kjørt 205/55-16 til nå, som er standarddim. Det har funket bra. Lurer på om noen har erfaringer/meninger om å bruke 225/45-17 på vinter ? TT FWD...

Du vil mest sannsynlig ikke merke noen stor forskjell på dette dekket om du har 16" eller 17", så go for it.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utn tvil det beste vinterdekket du får tak i ....ka du må betale pr stk i den dim???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det e jo jævlig bellig...e det hakka 2 eller 4??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det e jo jævlig bellig...e det hakka 2 eller 4??

Som jeg skrev tidligere, Hakkapelita 4. Ord. pris va 2500,. kr. sa han selgeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere, Hakkapelita 4. Ord. pris va 2500,. kr. sa han selgeren.

Med 40% ligger 225/45x17 på + - 2000,- hos flere forhandlere i Osloområdet, så dette er grisebillig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 235/45-17 på S6'en min med piggfrie Bridgestone dekk. Aldri hatt antydning problemer hverken å komme meg frem eller stoppe opp ;D

Men er vel kanskje litt i største laget på en liten TT.....

R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ser det..kan jo fan ikke lese..ordiner pris på det dekket er rundt 2350+mva.

kor du kjøpte det henne??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 225/45-17 på min A3 med forhjulstrekk. Jeg har WinterViking 1 og de fungerer utrolig bra. Eneste ulempen jeg har opplevd under to sesonger med dem er at de "flyter" litt når det er slaps.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.