RS2 caliper! (Gjenge opp til feste for br.rør ?)

Anbefalte innlegg

Har en RS2 caliper hvor gjengene til innfestning av bremserør er "borte" og vet ikke om hvem som kan fikse dette. Clutch&brems hadde ingen formening om hva som kunne gjøres. Er vel ikke så lett å gjenge opp.

Alle tips mottas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel kansje sette inn løsgjenger, såkalla Helicoil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT kanskje, men jeg skulle gjerne overhalt ett par med RS2 kalippere som jeg har kjøpt brukt, noen som veit hvor ett overhalings kit kan kjøpes?.

Skulle gjerne ha byttet ut metallrammen som fester spennrammen som ligger over bremseklossene og gummimembranene rundt stemplene......

 

 

Tips mottas med stor TAKK!!!! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT kanskje, men jeg skulle gjerne overhalt ett par med RS2 kalippere som jeg har kjøpt brukt, noen som veit hvor ett overhalings kit kan kjøpes?.

Skulle gjerne ha byttet ut metallrammen som fester spennrammen som ligger over bremseklossene og gummimembranene rundt stemplene......

 

 

Tips mottas med stor TAKK!!!! :o

 

Fortsetter med OT jeg..

 

http://www.auto2.ru/epc/etka/B041/615350.png

 

Møller selger dette... og Porsche selger det også, dvs AZ Sport. Prisene er faktisk veldig like, like dyrt begge steder faktisk.. :)

 

I forhold til tegningen, du tenkte da på å bytte ut 11, 12, 13 og 14? 11 og 12 er overraksende dyre, for komplett til to kalippere kommer dette før rabatt hos Møller på 774 kr om jeg husker riktig.. og 800 og litt hos AZ.. men er rimelig vanlig at disse må byttes, det korroderer som pokker bak platene.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel kansje sette inn løsgjenger, såkalla Helicoil.

 

Dette har jeg vurdert. Spurte om clutch&brems i Oslo kunne gjøre dette, noe de ikke kunne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med løsgjenge er vel at det ikke blir tett nok. Tros alt ganske bra trykk i et bremsesystem ved maks belastning. Kan du ikke finne en større gjengestørrelse og heller få laget bremseslanger som passer?

Event hør med GH Fittings. De skaffer det meste innen slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helicoil kan lekke ja, så jeg ville ha boret og gjenget opp litt mere og satt i en bolt som du laget de gjengene du skal ha i.

 

PS! Husk at vanlig Loctite ikke liker varme ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en grei høyre kalliper som selges billig. har nettopp skiftet tatt eiringen på den samt skiftet platene og ett stempel/mansjett.

forøvrig går det greit å borre opp til 12mm nipler for bremserør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er løsningen enten å gjenge opp til 12 mm eller skaffe ny caliper. Vet ikke om jeg tør å satse på helicoil hvis det skulle lekke, kjedelig i miste bremsene i "litt" fart :) Tenkte kanskje at Time sert kunne være løsningen, dette er jo gjengehylser som man skrur ned i hullet. Men vet ikke om dette blir tett heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.