Noen som har råde\stempel mål for 2,5 tdi/AAN?

Anbefalte innlegg

Haster litt dette! siden jeg skal på jobb i USA vil jeg handle råder og stempler der. Men da må jeg ha råde og stempel mål! Slik at jeg kan bestille nå før jeg reiser!

 

Noen tall har jeg (snakket såvidt med Jonus).

Råde lengde 160mm.

8,5 i comp.

 

Men jeg mangler X-pinne senter mål!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haster litt dette! siden jeg skal på jobb i USA vil jeg handle råder og stempler der. Men da må jeg ha råde og stempel mål! Slik at jeg kan bestille nå før jeg reiser!

 

Noen tall har jeg (snakket såvidt med Jonus).

Råde lengde 160mm.

8,5 i comp.

 

Men jeg mangler X-pinne senter mål!

 

Forskjell på en del modeller der. 2.5 bensin(AAF) har 150mm råder med 24mm kryssbolt. 159mm råder er vel levert i en del 236mm "høyblokkere", muligens også TDI'ene, men ikke sikker.

Skal du bygge 2.5 med 2.5 blokk og veiv eller? I så fall kan du bruke lavkomp stempel til 2.2 med std kryssbolthøyde og ~155,5mm råder. Ang kryssboltstørrelse fikk jeg selv tak i stempler med 22mm bolt. Skulle holde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, var meningen og bruke 2,5 tdi blokka og veiva. Må kjøpe custom stempler da jeg skal bore opp. Ellers kunne jeg jo som du sier brukt std. stempler med lav komp.

 

Du nevner 236mm blokk, hvor måles dette? måler på tdi blokka 294mm fra topp-flate til bunn-flate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du nevner 236mm blokk, hvor måles dette? måler på tdi blokka 294mm fra topp-flate til bunn-flate.

 

Måles fra senter av veiva(dvs. anleggsflata til lagerbukkene) og til toppen på blokka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan jo ikke den blokka jeg har være en long blokk!

trodde vel alle 2,5 tdi'ne var long, men....

 

Heftig krysspinne på tdi'n, 26mm!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan jo ikke den blokka jeg har være en long blokk!

trodde vel alle 2,5 tdi'ne var long, men....

 

Heftig krysspinne på tdi'n, 26mm!

 

Hvorfor kan det ikke være en "høyblokk"? 294mm fra topp til bunn stemmer bra med 236mm fra senter i veiv til topp.

26mm krysspinne er litt overkill ja. Veier en del, så litt mindre dimensjon er å foretrekke når man skal ha litt mer turtall enn en TDI :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jovisst, bare meg som tuller med tall :)

 

Er blitt annbefalt 20mm x pin i bedre stål kvalitet fremfor 22mm, kun med tanke på vekt seff.

 

Men sliter med og få nødvendige mål.........har ikke tid og få målt selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men sliter med og få nødvendige mål.........har ikke tid og få målt selv!

 

??? Du har da vel de målene du trenger egentlig.

Blokkhøyde = rådelengde + kryssbolthøyde på stempel + 0.5 x slaglengde

 

Slaglengde/2 = 95.5/2 = 47,75mm

Du må da velge enten et stempel og så lage rådene deretter eller kjøpe råder først og lage stemplene etter de :)

 

Tror std. kryssbolthøyde er ~32.6mm. Så kjøper du stempler med std høyde blir rådene: 236-47,75-32,6=155,65mm. For å ha litt å plane på ville jeg kjøpt 155 - 155,5mm råder f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du har vel rett! Bare meg som ikke er helt 100% når det gjelder disse utregninger.

 

Men det spørs om jeg rekker og få laget i tide. De fleste jeg har kontakt med regner 4-6 uker på custom mål.

Får ta etpar tlf i morgen og se hva jeg kan finne ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at råder ordner seg, men stempler klarer jeg ikke få i tide til hjemreise.

 

Syntes jeg fikk et bra tilbud, 3650,- dollar for 10 pauter råder og 10 Wiseco stempler. Om jeg ville ha Eagle råder ble det 1400,- dollar billigere.

 

Ble 159mm råder med da oppflyttet krysspinne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at råder ordner seg, men stempler klarer jeg ikke få i tide til hjemreise.

 

Syntes jeg fikk et bra tilbud, 3650,- dollar for 10 pauter råder og 10 Wiseco stempler. Om jeg ville ha Eagle råder ble det 1400,- dollar billigere.

 

Ble 159mm råder med da oppflyttet krysspinne.

 

Hørtes ut som både grei kombinasjon med bra forhold mellom slag og rådelengde samt god pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som både grei kombinasjon med bra forhold mellom slag og rådelengde samt god pris :)

 

Føler det samme selv. så får vi håpe det funker ok i praksis og :)

 

Takker for hjelpen Roger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.