Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg service på min A4 1,9 tdi Q 2002mod. Har tidliger aldri hatt biler på service (altid gjort det selv, er mekaniker) Så nå lurer jeg på hva jeg bør gjøre! : klø : Bilen har gått 109000km.

 

Skal jeg ta servicen selv, hva mister jeg/risikerer jeg. Hva er fordelen med å sette den på verksted, og hva blir prisen der.

 

Syns selv det er veldig fint å følge opp å ha kontroll på det som skal gjøres(selv gjort er velgjort!) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg vet mange gjør er å ta det som trengs på verksted for å få stempel i serviceheftet og opprettholde garantier, så gjør du resten selv.

Var innom merkeverksted og spurte om dette og så på hva som skal gjøres på servicen. De sa jeg kunne plukke ut det jeg ville gjøre selv så tar vi resten. Prisen var da nede i 1/3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel dårlig med garanti igjen når den er over 3 år?

 

Hva vil 1/3 av prisen si da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen jeg gikk ut i fra var hovedservice ca 6-6500,-. Plukket ut en god del ting og prisen var nede i ca 2500,-.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hva du gjorde og hva verkstedet gjorde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta servicen i sverige ????

Jeg skal over med min snart og da sparer jeg nesten 50% av norsk pris.... pluss at da gjør de all jobben og garantier o.l blir ikke noe problem ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel dårlig med garanti igjen når den er over 3 år?

 

Hva vil 1/3 av prisen si da?

 

Er bilen norsksolgt har du 5 års reklamasjonsrett som følger bilen.

 

Du skriver at du er mekaniker, bør du ikke da vite hvilket prisnivå verkstedene har på service ? ;)

 

På en 10 år gammel bil taper du svært lite på å ta servicer selv, men siden du har en såpass ny bil vil jeg anbefale deg å få servicer med et skikkelig stempel i boka. Ikke nødvendigvis på merkeverksted i Norge, men kanskje i Sverige, et frittstående "anerkjent" verksted tilknyttet en større kjede, eller et anerkjent spesialistverksted. (Audisentrum, Børge Olsen Racing etc etc). Er du litt utenfor de store byene har f.eks Toyota merkeverksteder ofte gunstige priser for fremmedmerker også, for å nevne noe.

 

Et blankt servicehefte på såpass ny bil vil forringe verdien og vanskeliggjøre et slag av bilen igjen om noen år. Selv om du har skiftet olje hver uke, er det liksom ingen som kan bevitne det, og det er det kjøpere henger seg opp i...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen norsksolgt har du 5 års reklamasjonsrett som følger bilen.

 

Du skriver at du er mekaniker, bør du ikke da vite hvilket prisnivå verkstedene har på service ? ;)

 

På en 10 år gammel bil taper du svært lite på å ta servicer selv, men siden du har en såpass ny bil vil jeg anbefale deg å få servicer med et skikkelig stempel i boka. Ikke nødvendigvis på merkeverksted i Norge, men kanskje i Sverige, et frittstående "anerkjent" verksted tilknyttet en større kjede, eller et anerkjent spesialistverksted. (Audisentrum, Børge Olsen Racing etc etc). Er du litt utenfor de store byene har f.eks Toyota merkeverksteder ofte gunstige priser for fremmedmerker også, for å nevne noe.

 

Et blankt servicehefte på såpass ny bil vil forringe verdien og vanskeliggjøre et slag av bilen igjen om noen år. Selv om du har skiftet olje hver uke, er det liksom ingen som kan bevitne det, og det er det kjøpere henger seg opp i...

 

Mange slags mekanikere vet du...........

 

Jeg får nok gjøre som Inge, ordne en deal med mitt lokale verksted. Og så lenge jeg handler orginaldeler så blir jo det registrert på navnet mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.