Golf 3 med høyt bensinforbruk etter monterin av filter:/

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 3 GL 1.8. Satte i nytt racing filter (KD), og etter dette har bilen brukt villt med bensin. Jeg har tettet vakumslangen og varmluftsslangen. Jeg lurte derfor på om det kunne vært lurt å lagt et rør i grillen få å få blåst inn noe kald luft til filteret?! Kanskje jeg skulle tatt vekk tettningen på varmluftslangen, forlenget den og latt den få blåst ut bak motoren? Vil dette kanskje hjelpe? Noen som har vært borti noe liknende? Bilen min er blitt alt for dyr å kjøre nå!!! : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel pågrunn av at du har tatt bort luftfilterboksen at den bruker så mye bensin, er bedre å ha boksen og heller borre høl i den for mer luft og spandere på et nytt panelfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hører jeg til stadighet om når folk kjøper konfilter. Trikset er å drite i lyden og heller kjøpe sportsinnsatsfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke fått det samme problemet med min..

 

golf3 det også, 1,6 100hk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problemet på min 2'r 1.8L GL (monojet)

 

dro usannsynlig mye bensin med konfilter.. kjøpte i stedet et green innsat filter.. borra noen hull i luftfilter boksen... forbruket gikk ned og lyden ble FINERE.. den "båååpa" ikke slik som den gjorde med konisk filter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis alt monteres riktig så er ikke åpent filter noe problem, og skal ikke føre til mye høyere bensinforbruk, avskjerming og friskluft slange til fronten og vips er alt som det burde være:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.